کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در عملیات های جداگانه ای اعضای دو باند سارقان زورگیر در پوشش مسافر را دستگیر کردند.
کد خبر: ۶۱۴۱۰۶
انهدام دو باند زورگیری در تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 23 مرداد ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 150 تهرانسر به مأموران اعلام کرد که توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد تهدید با سلاح سرد، ضرب و شتم و زورگیری کیف دستی حاوی وجوه نقد و ... قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف (زورگیری)، پرونده جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره پنجم  پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته به کارآگاهان گفت:ساعت 6 و 30 دقیقه 23 مرداد در میدان آزادی و به قصد رفتن به محل کار، سوار یک دستگاه خودرو پراید مشکی شدم که راننده آن در صندلی شاگرد، یک کارتن قرار داده بود و به همین علت مجبور شدم تا در صندلی عقب سوار شوم.زمانی که قصد سوار شدن به ماشین را داشتم، یکی از سرنشینان صندلی عقب با عذرخواهی عنوان کرد که قصد دارد تا چند صد متر جلوتر از ماشین پیاده شود و من نیز به همین علت و بدون آنکه کمترین شکی به اظهارات وی پیدا کنم سوار ماشین شده و در میان دو سرنشین عقب ماشین قرار گرفتم.

وی افزود: هنوز مدت زیادی از حرکت ماشین نگذشته بود که ناگهان دو سرنشین صندلی عقب به جانم افتاده و در حالیکه چاقو را در زیر گلویم قرار داده بودند، سرم را به زیر صندلی فشار داده و همزمان اقدام به سرقت 290 هزار وجه نقد و همچنین گوشی تلفن همراه و کیف دستی حاوی یک دستگاه تبلت به ارزش تقریبی یک میلیون و 200 هزار تومان همراهم کردند و پس از سرقت  مرا در جاده مخصوص پیاده و خودشان متواری شدند.

دستگیر اعضای گروه سارقان

با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان که به همین شیوه و شگرد در مناطق غرب تهران بویژه در محدوده میدان آزادی و توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو پراید مشکی مورد زورگیری و تهدید با سلاح سرد قرار گرفته بودند، بررسی سرقت های مشابه در شهرهای حاشیه ای بویژه در غرب تهران در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم قرار گرفت و به همین علت موضوع زورگیری سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید مشکی به پلیس آگاهی استان البرز و استان تهران اعلام شد.

شهریورماه امسال، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران اطلاع پیدا کردند که دو سارق زورگیر که با یک دستگاه خودرو پراید مشکی اقدام به زورگیری در شهریار کرده بودند، توسط پلیس آگاهی شهریار دستگیر و به سرقت های مشابه اعتراف کرده اند؛ بلافاصله هماهنگی لازم قضایی انجام و هر دو متهم به نام های «محمود» و «یاسر» در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

با مواجهه حضوری متهمان با تعدادی از شکات، هر دو متهم از سوی تعدادی از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند؛ یکی از مالباختگان پس از شناسایی «محمود» و «یاسر» و معرفی «محمود» به عنوان سارق زورگیر صندلی عقب، به کارآگاهان گفت: در میدان آزادی و به مقصد شهرک ولیعصر سوار یک دستگاه خودرو مشکی با سه نفر سرنشین شدم که سرنشینان آن در میدان فتح اقدام به ضرب و شتم بنده کرده و در حالیکه دائما به من دشنام می دادند، با تهدید چاقو اقدام به سرقت وسایل همراهم کردند سپس با تهدید، چشم ها و دستانم را بسته و پس از آنکه مرا پیاده و از محل دور شدند، متوجه شدم که مرا در منطقه تهرانسر رها کرده اند.

انهدام باند دوم

در پرونده مشابهی دیگری و همزمان با تحقیقات کارآگاهان جهت دستگیری اعضای گروه سارقان زورگیر پراید مشکی، پرونده مشابهی دیگر و از طریق شعبه پنجم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران در اختیار اداره پنجم قرار گرفت که برابر اظهارات شاکی پرونده، سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ اقدام به زورگیری از وی کرده بودند.

مالباخته به کارآگاهان گفت:شامگاه شنبه 22 تیرماه امسال در چهارراه ایران خودرو به سمت آزادگان، سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با سه سرنشین شدم که سرنشینان آن با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و مبلغ 520هزار تومان وجه نقد همراهم کرده و پس از سرقت، مرا در بیابان های اطراف جاده اندیشه از ماشین پیاده و از محل دور شدند.

شناسایی و دستگیری اعضای گروه سارقان زورگیر

با تشکیل پرونده دوم و با وقوع سرقت های مشابه، کارآگاهان اداره پنجم ضمن بررسی اظهارات تعداد دیگری از مالباختگان و جمع بندی اطلاعات بدست آمده موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ و در ادامه صاحب مدارک شناسایی آن شدند.

با شناسایی هویت صاحب مدارک خودرو، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پراید سفید رنگ مورد استفاده در سرقت ها به شیوه قولنامه ای و درچندین نوبت فروخته شده که با پیگیری های بعمل آمده، هویت آخرین خریدار خودرو به نام «بهروز» شناسایی شد؛ بررسی سوابق «بهروز» نشان داد که وی از مجرمین سابقه دار و دارای سوابق دستگیری به اتهام «سرقت» و «مواد مخدر» است.

با شناسایی هویت بهروز، تصاویر وی از سیستم جامع پلیس استخراج و تعدادی از شکات وی را به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان زورگیر مورد شناسایی قرار دادند؛ با شناسایی دقیق بهروز، وی در مخفیگاهش واقع در شهر قدس – شهرک عزیزی دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی منتقل شد.

بهروز که پس از شناسایی از سوی تعدادی از مالباختگان و با وجود چندین روز انکار چاره ای جز اعتراف نداشت، نهایتا لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به زورگیری در پوشش مسافرکشی، دو همدست خود به نام های «اصغر» و «سبحان» را نیز معرفی کرد.

با شناسایی محل تردد متهمان در قهوه خانه ای واقع در شهر قدس، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های نامحسوس پلیسی قرار داده و در شرایطی که «اصغر» قصد داشت تا ضمن درگیری از دست آنها متواری شود، وی را دستگیر کردند؛ در ادامه و با شناسایی مخفیگاه سبحان در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی در شهرک عزیزی، کارآگاهان با شلیک تیر هوایی و در شرایطی که سبحان قصد داشت تا از طریق پشت بام متواری شود، آخرین عضو گروه را نیز دستگیر و بهمراه اصغر به اداره پنجم منتقل کردند.

سرهنگ علی غیاثوند معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر، افزود: هر دو گروه از اعضای گروه سارقان زورگیر مسافربرنما، به سرقت های مشابه در مناطق مختلف تهران بویژه در غرب و شمال غرب تهران اعتراف کرده اند که در حال حاضر شناسایی و دعوت از شکات و مالباختگان در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته و بدین شیوه و شگرد مورد تهدید، ضرب و جرح و سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
۰
۰
یه جور وایسادن انگار عكس یادگاری خانوادگی می گیرن ! خدا لعنتشون كن كه مردم بی دفاع رو هدف قرار دادن
متاسف
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
۰
۰
ضمن تایید گفته های آقا مهدی از مجریان محترم قانون تقاضا دارم از این اراذل اینجوری عكس نگیرن كه براشون یادگاری باشه مثلا میشه با انداختن آفتابه به گردنشون یا تراشیدن موی سرشون ( البته نه مد روز ) عكسهایی از این نامردها بگیرید كه از دیدنش هر لحظه و هر جا خجالت بكشن اگه زجر نمیكشن .
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
۰
۰
چرا دم پایشون عوضی پا كردن اگه دمپایشون درست پا می كردن عكسشون قشنگ تر میشد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها