کمیسیون انتخابات تاجیکستان روز پنجشنبه از پیروزی امامعلی رحمان با اکثریت قاطع آرا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۱۳۶۰۶
امامعلی رحمان پیروز انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان

به گزارش واحد مرکزی خبر از دوشنبه ، بر اساس نتایج نهایی شمارش آرای انتخابات روز چهارشنبه که، امامعلی رحمان در برابر پنج رقیب انتخاباتی خود، 83 ممیز شش درصد آرا را کسب کرد.

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2006 ، 79 ممیز سه درصد آرا را به دست آورده بود.

محمد شاهیون، رئیس کمیسیون انتخابات تاجیکستان در جمع خبرنگاران در دوشنبه اعلام کرد: امامعلی رحمان بار دیگر برای بر عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری کشور انتخاب شد.» با توجه به اینکه دوره ریاست جمهوری در تاجیکستان هم اکنون هفت سال است، امامعلی رحمان تا سال 2020 در این سمت خواهد بود.

نزدیک ترین رقیب امامعلی رحمان به نام اسماعیل طالبکوف، تنها پنج درصد آرا را کسب کرد. کمیسیون انتخابات با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اعلام کرد 86 ممیز شش درصد افراد واجد شرایط رای در انتخابات شرکت کردند.

امامعلی رحمان که برای نخستین بار همزمان با هرج و مرج های ناشی از آغاز جنگ داخلی در تاجیکستان در سال 1992 به قدرت رسید، هم اکنون که برای چهارمین بار به سمت ریاست جمهوری این کشور منصوب شده است، باید به وعده های انتخاباتی خود برای مقابله با فقر و کمبود انرژی در کشور عمل کند.

نتایج نهایی انتخابات پس از بررسی شکایت ها ده روز دیگر اعلام می شود.

در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاجیکستان سی و شش میلیون و چهل هزار و 56 نفر معادل 86.6 درصد در انتخابات شرکت کرده بودند.

امام علی رحمان سیاستمدار کهنه کار و 61 ساله تاجیکستان که از سال 1992 زمام قدرت را در این جمهوری بر عهده دارد در این انتخابات با پنج نامزد دیگر رقابت کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
امام علی رحمانف دست نشانده ویلادیمیر پوتین است و یك مستبد واقعی
از تاجیكستان در جواب اصلاح طلب
Netherlands
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
من تاجیك و خیلی رازی هستیم از رئیس جمهور كشورمان , شما یك فكری برای نامزد رئیس جمهوری میرحسین موسوی كن كه تحمل شكست را نداشت و ایران را به آشوب كشاند !!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها