گشت نامحسوس پلیس در مراکز خرید

جیب برها کت می تکانند

متهم در فرودگاه، جیب استقبال‌کنندگان را می‌زد

مرد جیب بر برای بیست و یکمین بار به زندان افتاد

دزد حرفه‌ای که پس از آزادی از زندان اصفهان برای سرقت و جیب‌بری به تهران سفر کرده بود، در جریان دزدی از یک مسافر در محوطه فرودگاه مهرآباد، از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۶۱۳۱۹۵
مرد جیب بر برای بیست و یکمین بار به زندان افتاد

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران هنگام گشتزنی در محوطه این فرودگاه، صدای مردی را شنیدند که برای دستگیری یک سارق کمک می‌خواست.

ماموران با تحقیق از او متوجه شدند، این مرد برای استقبال از یک زائر به سالن حجاج رفته بود که در شلوغی جمعیت ناگهان متوجه سرقت 350 هزار تومان پول از جیبش شده و همان موقع مرد سالخورده‌ای را هنگام فرار از سالن دیده و او را تعقیب کرده، اما نتوانسته وی را پیدا کند.

با تشکیل پرونده، جستجوی پلیس برای دستگیری مرد جیب‌بر آغاز شد و متهم فراری در حال پرسه زدن در محوطه فرودگاه دستگیر و پول سرقت شده از شاکی نیز از وی کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف و ادعا کرد برای اولین بار است که به فرودگاه آمده و از مسافران سرقت کرده است.

سابقه کیفری متعدد، سارق را گرفتار کرد

در پی اظهارات ضد و نقیض متهم، در بررسی سوابق کیفری او معلوم شد وی 20 بار به اتهام سرقت و جیب‌بری در شهر‌های مختلف کشور دستگیر شده و سال‌ها در زندان تحمل کیفر کرده و آخرین بار نیز در اصفهان به همین اتهام زندانی و دو ماه پیش با پایان یافتن محکومیتش، آزاد شده است.

اعتراف دزد سالخورده

به این ترتیب متهم سالخورده دوباره بازجویی شد و این بار به دزدی‌های دیگری اعتراف کرد. او گفت: ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنم و برای تامین هزینه زندگی و اعتیادم به دزدی رو آورده‌ام.

متهم اضافه کرد: پس از این که از زندان اصفهان آزاد شدم. تصمیم گرفتم برای سرقت به تهران بیایم و دو ماه است در تهران سرقت‌هایم را شروع کرده‌ام؛ به طوری که با شناسایی مسافران در بوستان‌ها یا پایانه‌های مسافربری، پول‌هایشان را می‌دزدیدم.

وی یادآور شد: در ادامه تصمیم گرفتم از مسافران، زائران حج و همراهان آنها در فرودگاه مهرآباد نیز سرقت کنم که در دزدی نخستم در این محل، دستگیر شدم.

بنا بر این گزارش، با دستور بازپرس تیموری، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، متهم روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم این متهم سابقه‌دار ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زرگر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
۰
۰
هنوز زوداست حكم قرآن اجرا شودتا نودویكمین با خیلی مانده

نیازمندی ها