مدیرعامل بیمه ایران:

مصدومان رانندگی، رایگان درمان می شوند

مدیرعامل بیمه ایران گفت: مصدومان حوادث رانندگی با ارائه بیمه نامه شخص ثالث و بدون هیچگونه تشریفات و هزینه ای باید بلافاصله در بیمارستان ها بستری و درمان شوند.
کد خبر: ۶۱۲۸۹۱
مصدومان رانندگی، رایگان درمان می شوند

جواد سهامیان مقدم به مناسبت روز 15 آبان سالروز تاسیس بیمه ایران گفت: براساس قانون جدید بیمه که مصوب سال 87 مجلس شورای اسلامی است، 10 درصد حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی واریز می شود تا به حساب بیمارستان ها ریخته شود و مصدومان حوادث رانندگی بدون هیچ هزینه و تشریفاتی بستری و درمان شوند.

وی افزود: نیازی نیست به شرکت های بیمه مراجعه شود و ارائه بیمه نامه به بیمارستان ها کافی است.

مدیر عامل بیمه ایران اظهار کرد: در تصادفات منجر به فوت هم اگر میان مقصر و وراث فرد مقتول توافق صورت گیرد، برای دریافت دیه هم نیازی به مراجعه به دادگستری نیست و وراث می توانند با مراجعه به بیمه ها، دیه را دریافت کنند.اگر کسی در حوادث رانندگی مجروح شد، بیمه ها پس از گزارش نیروی انتظامی می توانند تا 50 درصد دیه فرد مصدوم را بدون رای دادگاه پرداخت کنند.

سهامیان مقدم افزود: بر اساس این قانون همچنین دیه مرد و زن و دیه مسلمان و غیرمسلمان در حوادث رانندگی برابر تعیین شده است.

وی همچنین با تاکید براین که رانندگان بدون بیمه هیچگاه رانندگی نکنند، خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید بیمه پس از تصادف منجر به خسارت اگر مقصر حادثه تقصیرحادثه را بپذیرد دیگر به حضور پلیس و کروکی هم نیازی نیست و دو طرف حادثه، مستقیم به بیمه مراجعه و خسارت را دریافت خواهند کرد البته شرط استفاده ازاین خسارت این است که دو طرف بیمه نامه معتبر شخص ثالث داشته باشند.

مدیر عامل بیمه ایران افزود: در قانون جدید همه سرنشینان داخل خودرو تحت پوشش بیمه هستند مشروط بر اینکه سرنشینان به تعداد سرنشینان استاندارد مندرج در کارت مشخصات خودرو باشند البته اگر درکارت مشخصات خودرو مثلا چهار نفر قید شده باشد اما شش نفر سوار شده باشند ، بیمه ،دیه چهار نفر را می پردازد اما میان شش نفر تقسیم می شود.تفاوت این مبلغ را نیز صندوق تامین خسارت بدنی تامین خواهد کرد.برای راننده هم بیمه نامه خاصی مصوب شده است.

سهامیان مقدم گفت: بیمه ها همچنین موظفند خسارت خارج از خودرو را به هر تعداد که آسیب ببینند به صورت نامحدود مشمول پرداخت خسارت بیمه کنند.

وی افزود: در قانون قبلی بستگان درجه اول بیمه گذار مانند همسر وفرزند وی تحت پوشش نبودند اما درقانون جدید نسبت ها به طور کامل برداشته شده است و بیمه نامه شامل همه سرنشینان با هر نسبتی می شود.

مدیر عامل بیمه ایران خاطرنشان کرد: در قانون جدید، بیمه نامه شخص ثالث، حکم ضمانت نامه رادارد و در صورت تصادف منجر به جرح نیازی به ارائه سند نیست و بیمه نامه کفایت می کند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها