رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

۷ درصد مردم به خاطر هزینه‌های سلامت زیر خط فقرند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ درصد مردم به خاطر هزینه‌های سلامت زیر خط فقرند و باید با تأمین اعتبارات مشکلات حوزه سلامت و درمان برطرف شود.
کد خبر: ۶۱۲۶۷۱
۷ درصد مردم به خاطر هزینه‌های سلامت زیر خط فقرند

حسینعلی شهریاری در مراسم تکریم و معارفه مدیران سازمان بیمه ایرانیان اظهار داشت:‌در برنامه پنجم توسعه مقرر شد، هزینه افراد مستمند و نیازمندی که زیربار سنگین هزینه‌های درمان هستند، به کمتر از یک درصد کاهش یابد و این درحالی است که هم‌اکنون هزینه درمانی افراد برابر با 7 درصد است.

وی تصریح کرد: صندوق‌های بیمه درمان باید تجمیع شوند و دفترچه‌های بیمه درمانی یکسان شود تا جایگاه صنعت بیمه در کشور ما ارتقاء یابد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجمن توسعه بر برون‌سپاری تاکید شده بود و با وجودی که کارهای خدماتی باید به مردم واگذار شود باید به سمتی حرکت کنیم که بخش‌های خصوصی با بیمه‌ها قرارداد منعقد کنند،‌اما متاسفانه هنزو بخش خصوصی رغبتی برای انعقاد قرارداد با بیمه‌های درمانی ندارد.

شهریاری خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت در دوره 4 ساله نتواند با مشکلات حوزه سلامت را حل و فصل کند، دیگر هیچ موقع قادر به رفع مشکلات در این حوزه نخواهیم بود ضمن اینکه وزرا باید به قانون پایبند باشند چرا که دولت یازدهم به این امر اعتقاد دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد‌: هم‌اکنون 17 صندوق بیمه درمانی در سراسر کشور وجود دارند که از مدیرعامل جدید بیمه سلامت ایران می‌خواهیم وضعیت بیمه‌ها را مشخص و در خصوص یکپارچه‌سازی آنها اقدام کند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها