بازتاب راهپیمایی‌ 13 آبان در رسانه‌های خارجی

ایرانیان همچنان خشمگین از سیاستهای واشنگتن

مقامات ومسئولین تاکید کردند

شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه برای مذاکرات

همزمان با بر پایی مراسم یوم‌الله 13 آبان با حضور قشرهای مختلف مردم، جنبش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، مقامات و مسئولین کشور نیز با حضور گسترده در این راهپیمایی سیاست‌های ضد ایرانی آمریکا و غرب را محکوم کردند.
کد خبر: ۶۱۲۵۳۵
شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه برای مذاکرات

براین اساس مقاماتی از قوه مجریه از جمله محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رضافرجی‌دانا وزیر علوم تحقیقات و فن آوری نیز در این مراسم حاضر شدند.

نصرالله سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان هم از جمله کسانی بود که در تظاهرات ضدآمریکایی 13 آبان«روز ملی مبارزه با استکبار» حضور یافت.

مصلحی: تیم مذاکره کننده با پشتوانه راهپیمایی ۱۳ آبان دشمن را مدیریت کند

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: کسانی که مذاکره می‌کنند می‌توانند با این پشتوانه دشمن را مدیریت کنند نه اینکه دشمن آنها را مدیریت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت نهم در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت این راهپیمایی به این دلیل است که وقتی ما در داخل کشور اقتدار نشان دهیم و مردم نشان دهند که در مقابل دشمنان کوتاه نمی‌آیند، آنهایی که بحث مذاکرات را مطرح می‌کنند که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری یک مأموریت است می‌توانند با اقتدار و محکم بایستند.

وی اضافه کرد: در واقع اجازه نمی‌دهند که حق و حقوق ملت ایران با مشکل مواجه شود و نکته مهم این است که کسانی که مذاکره می‌کنند می‌توانند با این پشتوانه دشمن را مدیریت کنند نه اینکه دشمن آنها را مدیریت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که 30 سال پیش دانشجویان ما نام این سفارت را لانه جاسوسی نهادند و اکنون تازه کشورهای دیگر آن را لانه جاسوسی می‌نامند، نظر شما در این باره چیست؟ اظهار داشت: بصیرت دانشجویان به تبعیت آنها از ولایت بازمی‌گردد. دقیقا آن زمان در تبعیت از امام آن حرکت شکل گرفت و امروز هم همین طور؛ هر جا این تبعیت پررنگ باشد بصیرت بالا می‌رود.

باهنر: «مرگ بر آمریکا» جزو ادبیات بشردوستانه تاریخ معاصر است

نایب‌رئیس مجلس گفت: واژه‌هایی همچون لانه جاسوسی، انقلاب مستضعفین و مرگ بر آمریکا جزو ادبیات بشردوستانه تاریخ معاصر ایران شناخته می‌شود.

محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم یوم‌الله 13 آبان با اشاره به جایگاه شعار «مرگ بر آمریکا»‌ در ادبیات ملت ایران اظهار داشت: شعار «مرگ بر آمریکا» سمبل تمام فریادهای انسان‌ دوستانه و بشردوستانه انقلاب اسلامی ایران است که هر سال نیز توسعه بیشتری پیدا می‌کند.

باهنر تصریح کرد: واژه‌هایی همچون انقلاب مستضعفین، لانه جاسوسی و مرگ بر آمریکا جزو ادبیات بشردوستانه تاریخ معاصر ایران است.

دبیر کل جامعه مهندسین با بیان اینکه پافشاری بر شعار «مرگ بر آمریکا» به دنبال خود افشاگری‌های زیادی را علیه استکبار دارد، افزود: شعار «مرگ بر آمریکا» را بر علیه کشوری می‌دهیم که به خاطر منافع ملی خود، منافع همه کشورهای دیگر را پایمال می‌کند.

رضایی: مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان روز اعلام عزت ایران در مذاکرات هسته‌ای است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امسال در روز ۱۳ آبان ملت ایران با شکوه هر چه بیشتری حضور پیدا خواهد کرد تا بگوید که در مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت مذاکره می‌کند و ذلت موضع ایران نیست.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم بزرگداشت روز 13 آبان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره جایگاه روز 13 آبان گفت: روز 13 آبان روز استقلال ملت ایران است چرا که ما بعد از 20 سال در این روز توانستیم به استقلال خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: امسال روز 13 آبان یک تفاوت عمده با سال‌های قبل دارد و آن این است که امسال در روز 13 آبان ملت ایران با شکوه هرچه بیشتری حضور پیدا خواهد کرد تا بگوید که در مذاکرات هسته‌ای از موضع قدرت مذاکره می‌کند و ذلت موضع ایران نیست.

حسینیان :قلوب مردم ایران از کینه‌ آمریکایی‌ها پر است

نماینده تهران با بیان اینکه مردم تابع بیلبوردها نیستند گفت: آنچه مهم است قلوب مردم بوده که از کینه آمریکایی‌ها پر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله حسینیان نماینده تهران در حاشیه مراسم یوم‌الله 13 آبان گفت:‌ بحمدالله امسال بیش از سال‌های گذشته احساس تکلیف کرده و آمدند دشمنی خودشان را به آمریکا نشان دهند.

وی همچنین به موضوع نصب بیلبوردهای صداقت آمریکایی اشاره کرد و گفت: مردم ایران هیچگاه تابع بیلبوردها نبودند و آنچه اهمیت دارد قلوب مردم بوده که از کینه آمریکایی‌ها پر است.

حاجی‌بابایی:ایران با قدرت از اصول خود دفاع می‌کند

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با بیان اینکه آمریکا مذاکره را همراه با تحریم و توطئه ادامه می‌دهد، اظهار داشت: از این رو ما مذاکره را همراه با مرگ بر آمریکا ادامه می‌دهیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم امروز در حاشیه مراسم یوم‌الله 13 آبان در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: هرچه موضع ایران قدرتمند و مسنجم‌تر باشد، دست مذاکره‌کنندگان باز خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون آمریکا تحریم‌های خود را علیه دولت و ملت ایران ادامه داده است، به سخنان دیروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و با بیان اینکه ایشان به خوبی در خصوص مذاکرات اظهارنظر کرده‌اند، افزود: بنده معتقدم آمریکا مذاکره را همراه با تحریم و توطئه ادامه می‌دهد از این رو ما مذاکره را همراه با مرگ بر آمریکا ادامه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم تاکید کرد: تا موقعی که آمریکا تحریم‌های خود را علیه ایران ادامه دهد، ایران با قدرت از اصول و آرمان‌های خود با سردادن شعار مرگ بر آمریکا دفاع خواهد کرد.

همچنین کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم نیز با حضور در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا با راهپیمایان 13 آبان همراه شد.

عماد افروغ: شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه خوبی برای ادامه مذاکرات است

کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه باید بین مذاکره و رابطه تفاوت قایل شد گفت: شعار مرگ بر آمریکا نه تنها مذاکرات را تضعیف نمی کند بلکه پشتوانه مناسب فرهنگی و سیاسی برای ادامه مذاکرات است.

عماد افروغ روز دوشنبه در حاشیه راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و شعار مرگ بر آمریکا تجلی قدرت نرم ایران است، افزود: این قدرت نرم نه تنها مانع از ادامه روند مذاکرات نمی شود، بلکه نوعی مانور قدرت نرم است که باید به آمریکا نشان داد.

وی اظهار داشت: مفهوم قدرت نرم، با ظهور انقلاب اسلامی به تشخص کامل خود رسید.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رابطه، در صورتی برقرار می شود که تحریمی وجود نداشته باشد، تحریم نشانه کوچکی از رابطه گرگ و میش است.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: تا وقتی که رابطه گرگ و میشی وجود دارد نمی توان رابطه برقرار کرد.

افروغ با اشاره به قانون بین المللی عدالت کیفری، گفت: معنی این قانون یکسان بودن همه در برابر آن است، اما در خصوص موضوع هسته ای تفاوت قائل می شود.(خبرگزاریها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها