بر اساس شواهد متقن پژوهشی:

اقدامات تروریستی موجب افزایش وحدت قومی و مذهبی می‌شود

معاون اجتماعی ناجا اقدامات تروریستی علیه ایران را تلاش های مذبوحانه دشمنان در راستای تلخ کردن شیرینی وقوع حماسه‌های سیاسی و اقتصادی ملت ایران، فروشکستن انسجام، همدلی و وحدت بی‌نظیر ملت و اراده مستحکم مسئولان کشور برای از میان راندن محرومیت‌های بر جای مانده از گذشته، دانست.
کد خبر: ۶۱۰۷۰۱
اقدامات تروریستی موجب افزایش وحدت قومی و مذهبی می‌شود

به گزارش جام‌جم آنلاین، سردار سعید منتظرالمهدی طی یادداشتی اقدامات تروریستی مزدوران اجنبی را موجب افزایش وحدت و همدلی قومی و مذهبی دانست.

در این یادداشت آمده است:

درست از فردای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیگانگانی که سیاست‌های خاورمیانه ای شان با شکست و ناکامی فاحش رو به رو شده بود برای مواجهه با حماسه تاریخ ساز و انقلابی مردم ایران ، پنج راهبرد ” ایجاد انشقاق“ ، ” القای یأس“، ” ترویج واگرایی“ ، ” بحران آفرینی “ و ” فروپاشی انسجام “ را در صدر انواع راهبردهای خویش قرار دادند و برای تحقق هر یک راهبردها ، از روشها، فنون و اقدامات مختلفی بهره گرفتند. ایجاد گروهک‌‌های تروریستی و دست یازیدن هر از چندگاه به ” اقدامات مذبوحانه تروریستی “ در پوشش مسائل مذهبی ، قومی و فرقه‌ای ، از جمله روش های مورد استفاده بیگانگان برای تحقق راهبردهای مذکور بوده و هست. اقدام تروریستی مذبوحانه اخیر در منطقه سراوان سیستان و بلوچستان ، که به شهادت و مجروح شدن جمعی از مرزبانان غیور و جان بر کف کشورمان منجر شده ، نیز یکی از آن تلاش‌های مشمئزکننده و خباثت آمیز عوامل جاهل، کینه توز و فریب خورده بیگانه است.

بیگانگان بیگانه با روحیه و خلقیات ملت بزرگ ایران و عوامل تهی مغز و خودفروش داخلی آنان، که حماسه آفرینی یک در پی یک مردم کشور و هم آوایی، همصدایی ، همراهی و احساس هم‌بختی مثال زدنی و بی بدیل اقوام متنوع و مذاهب کشور آنان را بیش از پیش ناکام ، اندوهگین و غضبناک ساخته است ، با دست یازیدن به چنین تلاش های مذبوحانه‌ای و به شهادت رساندن جمعی از فرزندان عزیز ملت ، در پی آن هستند تا اولاَ : شیرینی وقوع حماسه‌های سیاسی و اقتصادی ملت ایران و افزایش روز افزون امید عمومی به از میان رانده شدن مسائل و مشکلات پیش رو را در کام همگان ، به ویژه اقوام عزیز کشور ، تلخ نمایند. ثانیاَ انسجام، همدلی و وحدت بی‌نظیر پدید آمده بر اثر تدابیر و مشی پیامبر گونه رهبر فرزانه انقلاب را فرو شکنند و پیوند ژرف و استراتژیک اقوام و مذاهب کشور را فرو گسلند و ثالثاَ : در اراده مستحکم مسئولان کشور برای از میان راندن محرومیت‌های بر جای مانده از گذشته بر سیمای اقوام مرزنشین کشور، خللی پدید آورند تا آن را به بهانه و فرصتی برای بسط پرو پاگاندا و عملیات روانی علیه نظام تبدیل نمایند.

اما امروزه ، درست همانند 35 سال گذشته ، بیگانگان و عوامل جیره خوار و تهی مغز آنان نه تنها از این گونه اقدامات نفرت انگیز خود طرفی نخواهند بست و هیچ هدف و مقصود شومی را فراچنگ نخواهند زد بلکه به عاملی برای مضاعف شدن انسجام و همدلی و همگرایی اقوام بلوچ و کرد و ترک و فارسی و عرب و ترکمن و به فرصتی برای تقویت بیش از پیش وحدت شیعی و سنی، و حتی همراهی فزون‌تر اقلیت‌های محترم دینی و مذهبی با کل ملت بزرگ ایران ، تبدیل خواهند شد.

آنچه گفته شد نه یک ادعا بلکه واقعیتی است انکارناپذیر و برخوردار از پشتوانه متقن پژوهشی. در این مجال تنها به مواردی معدود از پژوهش های کثیر این قلمرو اشاره می‌شود.

1- حدود سه سال پیش و به دنبال اقدام تروریستی گروهی معلوم الحال در استان کردستان و در پی به شهادت رسیدن چند تن از علمای اهل تسنن و تعدادی از جان بر کفان نیروی انتظامی، طی یک پژوهش جامعه شناختی میزان هویت و دلبستگی ملی شهروندان عزیز کرد مورد اندازه گیری قرار گرفت. نتایج نشان داد که وقوع آن اقدامات ضد بشری تروریست‌ها میزان هویت ملی را از 85 قبل از حوادث به 96 رسانده است ( نیازی به یاد آوری نیست که چنین نمره‌ای در کمتر قوم و ملتی دیده می‌شود ).

2- به دنبال اقدامات تروریستی چند سال پیش منطقه سیستان و بلوچستان ، نگرش مردم عزیز آن منطقه به نهادها و مسئولان نظام و آمادگی آنان برای دفاع از کشور در هر شرایطی مورد اندازه گیری قرار گرفت. یافته‌ها آشکار ساخت که اولاَ آن رخ دادهای ضد انسانی نه تنها خللی در نگرش مردم به نظام و نهادهای آن پدید نیاورده است بلکه به میزان قابل توجهی به افزایش مثبت آن یاری رسانده است. ثانیاَ : آن فجایع کینه توزانه و جهالت آمیز آمادگی قوم بلوچ برای دفاع از کشور را به نقطه حداکثری ( ماکزیمم) ، یعنی بالاتر از 90 رسانده است.

3- به دنبال اقدام ضد مردمی و تروریستی اخیر در منطقه سراوان، از گروهی از دانشجویان و روشنفکران فارس، کرد، بلوچ و آذری پرسیده شد: ” چنین حوادثی چه تاثیری بر انسجام و هویت ملی و وحدت مذهبی مردم کشور بر جای می‌گذارد؟ “ بیش از 85 درصد از دانشجویان و روشنفکران هر چهار گروه اظهار داشتند که ” اینگونه اقدامات مذبوحانه‌ای نه تنها خللی در هویت ملی و وحدت مذهبی اقوام و گروه‌های ایرانی بر جای نمی گذارد بلکه این گروهها را بیش از پیش به یکدیگر نزدیکتر می‌سازد و آنان را در برابر تهدیدهای دشمنان متحدتر و منسجم‌تر می‌سازد“.

بنابراین ، وقوع اقدامات تروریستی، نظیر آنچه در منطقه سراوان رخ داد، گر چه به سبب از دست دادن جمعی از عزیزترین فرزندان ملت مومن ایران اندوهناک و تاسف انگیز است و لاجرم نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی ، با همراهی و همکاری بی‌دریغ مرزنشینان غیور و عزیز کشور برای خشکاندن ریشه‌های فاسد و زهر آلود آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، اما پیامد بلاواسطه این حوادث مذبوحانه رو سیاهی و منفور شدن روز افزون اجانب و جیره خواران داخلی آنان از یک‌سو و دو چندان شدن وحدت، انسجام و همدلی و بیداری تمامی ملت بزرگ ایران ، به ویژه اقوام عزیز مرزنشین ، از دیگر سو است. و آن عزیز شهید ( شهید آیت ا... دکتر بهشتی) چه زیبا گفته است که ” بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود“.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها