محققان آمریکایی با تاکید بر این ‌که سلامت دهان نشانه‌ای از سلامت عمومی بدن است، می‌گویند: دلیل اصلی رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ناآگاهی است.
کد خبر: ۶۱۰۴۱۵

به گزارش ایسنا بر این اساس، این کارشناسان، پنج راهکار ساده برای مراقبت از دندان‌ها ارائه می‌دهند:

ـ بهتر است حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. بهترین زمان برای مسواک زدن، بعد از صرف غذاست.

ـ هر دو یا سه ماه یکبار، مسواک خود را عوض کنید. بی‌توجهی به این امر باعث آسیب به لثه می‌شود.

ـ بهتر است پس از صرف هر وعده غذایی از دهانشویه یا آب برای شست‌وشوی دهان استفاده کنید.

ـ مصرف مواد خوراکی شیرین را محدود کنید. مواد غذایی شیرین اگر به مدت طولانی در دهان باقی بماند، باعث پوسیدگی و ایجاد حساسیت در دندان‌ها می‌شود.

ـ سیگار را ترک کنید. استعمال دخانیات نه‌تنها باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود بلکه ممکن است باعث خشکی دهان، درد دندان، حساسیت لثه‌ها و سرطان دهان نیز شود.همچنین معاینه دندان‌ها هر شش ماه یکبار، ضروری است.

ویتامین A و پروتئین قد را بلند می‌کند

یک کارشناس تغذیه گفت: ویتامین A، پروتئین و روی بیشترین تأثیر را در افزایش قد دارد.

به گزارش ایسنا، ناهید برخورداری افزود: دو عامل ژنتیک و محیط تعیین‌کننده میزان قد محسوب می‌شود. از بین این دو عامل، ژنتیک نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. تغذیه مناسب، تمرینات ورزشی و سلامت عمومی‌ فرد با میزان رشد قد ارتباط مستقیم دارند. رشد قد فرآیندی طبیعی و موروثی است که می‌توان از طرق مختلف به پیشرفت این روند کمک کرد. فرد باید این روش‌های طبیعی را روزانه و به طور مداوم به کار گیرد تا در درازمدت به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان این که رشد قد از زمان تولد تا پایان دوران بلوغ ادامه دارد، عنوان کرد: در طول این مدت از طریق رژیم‌های غذایی مناسب و تمرینات خاص ورزشی می‌توان میزان رشد را افزایش داد البته تمرینات ورزشی مخصوص افزایش قد باید صبح زود انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها