«روابط عمومی و اداره‌کل تشریفات ویژه سفرهای استانی» جعلی است

هشدار درباره شگرد جدید برخی کلاهبرداران

«حاضرم صیغه شما بشوم فقط با .... مبلغ»

عقد موقت، پیامکی برای کلاهبرداری از مردان

رئیس پلیس فتای استان خراسان شمالی از شگرد جدید کلاهبرداران به طریق ارسال پیامک تحت عنوان «عقد موقت» خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۸۲۶
عقد موقت، پیامکی برای کلاهبرداری از مردان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرگرد سهیل خاکشور گفت: برابر اخبار رسیده و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان دایره اطلاعات جرائم پلیس فتا، شگرد جدیدی تحت عنوان کلاهبرداری مالی از افراد در قالب درخواست صیغه موقت شناسایی شد.

وی تصریح کرد: در این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداران با ارسال پیامک متنی به صورت حجمی به شماره تلفن‌های همراه بعضی از افراد و با تقاضای عقد موقت عده‌ای از مردان را فریفته و از آنان به این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی افزود: شگرد این قبیل افراد کلاهبردار به این نحو است که در گام اول ابتدا اقدام با ارسال پیامک هایی متنی با این مضمون برای مردان می نمایند: «من حاضرم صیغه شما بشوم. فقط با ....مبلغ ، در صورت تمایل عدد 6 را به همین شماره تلفن همراه پیامک کنید».

سرگرد خاکشور خاطرنشان کرد: مردان طرفدار پر و پا قرص ازدواج موقت پس از دریافت این پیامک ناخودآگاه شگفت زده و ترغیب می‌شوند و اقدام به ارسال جوابیه پیامک کرده و سپس شروع به تماس با ارسال کننده این پیام می‌کنند که هر چه با شماره ارسال شده تماس می‌گیرند موفق نشده و بی نتیجه می‌مانند.

این مقام انتظامی افزود: چند روز پس از ارسال پیامک و اعلام موافقت بعضی از مردان، زنی با آنها تماس گرفته و عنوان می‌کند در صورتی که نصف مبلغ به حسابش واریز شود، حاضر است صیغه او شود و در ادامه جهت عادی سازی موضوع و تضمین قضیه چنین ابراز می‌کند که باقیمانده حساب را هم بعد از اولین ملاقات دریافت خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی اظهار کرد: مردان ساده لوح هم پس از این که این زن با آنها سر گفتگوی تلفنی را باز می‌کند و پس از مکالمه اولیه آنگاه با موافقت و رضایت کامل مبلغ درخواستی را بدون فوت وقت به حساب فرد مورد نظر واریز کرده و منتظر وعده ملاقات می‌مانند اما بعد از انتقال حساب دیگر خبری نه از آن زن است و نه ملاقاتی و نه صیغه‌ای در کار است و به اصطلاح امروزی سرکیسه می‌شوند.

سرگرد خاکشور افزود: مردان فریب خورده مستأصل و درمانده در این راه به علت حفظ آبرو و رعایت سایر مسائل دیگر نمی‌دانند این کلاهبرداری را چگونه در مراجع قضایی مطرح کنند و به این ترتیب از پیگیری پول بر باد رفته خود انصراف می‌دهند.

به گفته رئیس پلیس فتای خراسان شمالی، کلاهبرداران از این طریق طعمه‌های خود را به راحتی فریفته و از آنان کلاهبرداری و ثروت‌های آنچنانی در ظرف چند روز کسب می‌کنند. گاهاً پشت این قضیه مردانی هستند که با ضبط صدای یک زن این نقشه را طراحی و پیاده سازی و عملی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نسیم سحری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
دست كلاهبردارها درد نكنه. نوش جونشون
من
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
۰
۰
واقعا كه چنین مردانی احمق اند. باید بیشتر سرشون كلاه می رفت تا ادب بشن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها