کلاهبرداران بیش از یک میلیارد تومان به جیب زدند

دستگیری 7 کلاهبردار پیامکی در کردستان

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی باند چهارده نفره کلاهبردای پیامکی با 150 شاکی شناسایی شد.
کد خبر: ۵۶۳۳۲۶
کلاهبرداری پیامکی 5 میلیاردی با 150 شاکی

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ حسین بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شان در پی دریافت پیامک های دروغین و کلاهبرداری با شگردهای مختلف از برنده شدن در قرعه کشی، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی عامل یا عاملان کلاهبرداری آغاز کردند.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با احضار تعدادی از مالباختگان و تحقیقات از این افراد دریافتند که فرد یا افرادی با حیله گری و ارسال پیامک های با مضامین برنده شدن در قرعه کشی همراه اول، واریز هدایای نقدی به حساب، هزینه آزمایشات و... افراد مالباخته را به سمت دستگاه های عابر بانک کشانده و اقدام به تخلیه موجودی حساب افراد به روش های گوناگون از جمله تغییر زبان منوی دستگاه های عابر بانک از فارسی به انگلیسی می کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: با دریافت این اطلاعات تیمی از ماموران عملیات ویژه و اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات خود را به منظور شناسایی افراد کلاهبردار شروع و پس از تحقیقات گستره میدانی با استفاده از روش های نوین پلیسی، فردی را در یکی از زندان های استان البرز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازجوئی های خود از این فرد را شروع کردند.

وی گفت: در بازجویی به عمل آمده متهم با مشاهده دلایل و ادله محکم پلیسی مبنی بر تخلیه حساب های مالباختگان لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی با همکاری سیزده نفر از هم بندی های خود در زندان با استفاده از تلفن همراه اقرار کرد که در این رابطه همدستان او نیز شناسایی شد.

سرهنگ بیدمشکی اظهار داشت:‌ روند رسیدگی به پرونده نشان داد که متهمان تاکنون پنج میلیارد ریال از تعداد بیش از یک صد و پنجاه نفر بصورت پیامکی کلاهبرداری کرده و کلیه شاکیان شناسایی و طی تسلیم دادخواستی شکایات خود را مطرح کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به جرم این چهارده نفر زندانی در اولویت کاری این پلیس و مقامات قضایی بوده از شهروندان محترم خواست همیشه به یاد داشته باشند هیچ بانک یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامک از شما درخواست نمی کند و در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از نگهداری رمز های عبور در کنار کارت عابر بانک خودداری کرده و رمز عبور خود را مرتب تغییر و به هیچ وجه رمز های عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و مادامی که تحت هر عنوان شما را به پای دستگاه های عابر بانک فرا خواندند یا به سامانه لاتین و ... هدایت کردند بدانید که چیزی جزء کلاهبرداری نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها