رئیس سازمان میرث فرهنگی کشور:

ویزای الکترونیکی از امسال صادر می شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با گاردین از تسهیل شرایط ورود گردشگران خارجی به ایران خبر داد و گفت: امکان دریافت ویزا برای گردشگران خارجی در فرودگاه فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۶۰۷۵۸۱
امکان دریافت ویزا برای گردشگران خارجی در فرودگاه فراهم می‌شود

محمد علی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی گاردین گفت: ایران در حال بازنگری کامل در قوانین سختگیرانه گردشگری خود به منظور تسهیل یا حذف شرایط سخت صدور ویزا برای اکثر گردشگران خارجی است.

وی در مصاحبه تلفنی با این روزنامه توضیح داد: من پیش‌بینی می‌کنم از 2 یا 3 ماه دیگر، تعداد گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

نجفی با تایید اینکه پیش از این برخی از مقامات ایران در مورد دورنمای ورود تعداد زیادی گردشگر به خصوص گردشگران غربی به کشور بدون کنترل‌های امنیتی اولیه نگرانی داشته‌اند، افزود: از زمان آغاز به کار روحانی در ماه آگوست، صنعت گردشگری ایران مورد حمایت دولت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مقامات ایران، کشورها را به 3 دسته تقسیم خواهند کرد. گردشگران کشورهایی در گروه نخست قرار می‌گیرند، نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت؛ گردشگران کشورهای گروه دوم تازمانی که با تورهای مسافرتی به ایران سفر کنند، نیاز به دریافت ویزا نخواهند داشت و روند دریافت ویزا برای گردشگران کشورهای گروه سوم تسهیل خواهد شد به این معنی که بسیاری از این گردشگران توانایی دریافت ویزا در بدو ورود به ایران را خواهند داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی احتمالا در گروه‌های دوم و سوم قرار خواهند گرفت.

این گزارش به نقل از خبرگزاری‌های داخلی نوشت، انتظار می‌رود به جز 10 کشور نظیر انگلیس، آمریکا، افغانستان و پاکستان، گردشگران خارجی در بدو ورود به ایران بتوانند در فرودگاه ویزا دریافت کنند.

محمدعلی نجفی که از همراهان روحانی در سفر به نیویورک بود، در باره این سفر گفت: زمانی‌که در آمریکا بودم، شخصا با تعدادی از فعالان تورهای مسافرتی ایرانی یا غیر ایرانی‌ که در گذشته با ایران ارتباط داشتند، ملاقات کردم.

وی گفت: فضای سیاسی جدید، گردشگران بیشتری را برای بازدید از ایران تشویق کرده‌ است.

این مقام ایرانی ادامه داد: در 2 ماه گذشته، بسیاری از آژانس‌ها مسافرتی به ما گزارش داده اند که تعداد گردشگران خارجی که در تورهای سفر به ایران ثبت‌نام کرده‌اند، افزایش زیادی داشته است.

به گفته نجفی، در سال گذشته 4 میلیون گردشگر خارجی از ایران بازدید کرده‌اند که بیشتر این افراد زائران شهرهای مذهبی ایران و از کشورهای همسایه نظیر پاکستان و عراق بوده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران توضیح داد: ما رقم دقیقی در اختیار نداریم اما تخمین می‌زنیم که سال گذشته صنعت گردشگری 2 میلیارد دلار برای کشور درآمدزایی داشته است.

این مقام ایرانی هدف درآمدزایی این صنعت برای بودجه کشور را 10 میلیارد دلار عنوان کرد.

محمدعلی نجفی یادآور شد: گردشگران چینی در اولویت قرار دارند؛ آمارهای جهانی نشان می‌دهد که چین بیشترین گردشگر را به کشورهای دیگر می‌فرستد. با کمک سفارت ایران در چین، با مقامات گردشگری چین مذاکره کرده‌ایم و تعدادی از آنها را برای سفر به ایران دعوت کرده‌ایم.

نجفی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه گردشگران خارجی به «سفیران حسن‌نیت کشور و مردم ما» در جهان تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: ما کشور امن و با امنیتی در منطقه داریم اما ما در ایران باید نخستین قدم را برای متقاعد کردن گردشگران غربی برداریم که ترسی برای سفر به ایران نداشته باشند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها