رییس شورای ملی زعفران از حذف عوارض صادرات زعفران برای بسته‌های بالای 30 گرم خبر داد و گفت: حذف این عوارض باعث افزایش صادرات این محصول می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۴۸۷
حذف عوارض صادرات زعفران

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: طی سال‌های گذشته برای صادرات زعفران بسته‌بندی نشده عوارض وضع شد تا باعث افزایش صادرات این محصول در بسته‌بندی‌های کوچک و با برند ایرانی شود اما صادرکنندگان با این سیاست سازمان توسعه تجارت مخالف بودند چراکه به جای وضع این عوارض می‌توان تشویق و جایزه‌های صادراتی برای صادرکنندگانی در نظر گرفت که محصولشان را با بسته‌بندی‌های کوچک صادر می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایلی که صادرکنندگان با وضع این عوارض هر چند ناچیز (پنج درصد) مخالف بودند این است که این سیاست می‌تواند باعث کاهش صادرات زعفران و کمک به قاچاق این محصول با ارزش شود. از سوی دیگر برخی صادرکنندگان معتقدند محصولشان را برای کشورها و مشتریانی ارسال می‌کنند که متقاضی مصرف دارویی و بهداشتی زعفران هستند که نیازی به بسته‌بندی ندارد.

به گفته رییس شواری ملی زعفران صادرات زعفران در شش ماهه نخست امسال تغییر چندانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است اما حذف این عوارض و اجرای طرح‌هایی مانند طرح ارتقا و بهبود کیفیت زعفران که هم‌اکنون در حال اجراست می‌تواند به افزایش صادرات طلای سرخ ایرانی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها