متهم فراری را شناسایی کنید

کلاهبرداری بزرگ با دسته چک جعلی

دستگیری فروشنده کلاهبردار

رئیس پلیس فتای استان فارس از کشف پرونده‌ای خبر داد که در آن فروشنده مواد غذایی از مشتریان خود با استفاده از تلفنبانک و دستگاه کارتخوان، کلاهبرداری می‌کرد.
کد خبر: ۶۰۵۶۱۱
دستگیری فروشنده کلاهبردار

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: با ارجاع دو فقره پرونده برداشت غیرمجاز در شیراز که شاکیان آن مدعی سرقت اینترنتی از حسابشان بودند، پیگیری توسط ماموران پلیس فتای فارس شروع شد.

با توجه به شباهت موضوع جرم و نحوه برداشت، مشخصات اولیه‌ای از سارق به دست آمد و هر دو پرونده همزمان در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی شماره حساب سارق اینترنتی، موضوع جرم و ارتباط هر دو پرونده با یکدیگر مشخص شد و با شناسایی کامل متهم، اکیپ عملیاتی از این یگان به محل اعزام شده و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی یادآور شد: متهم، فروشنده مواد غذایی است که با استفاده از دستگاه کارتخوان و تلفنبانک در مغازه خود، حساب مشتریانش را هک و از آنها برداشت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در این پرونده که تاکنون دو نفر شاکی دارد، فروشنده با استفاده از رمز اول کارت مشتری، خرید وی را انجام داده و با ثبت شماره کارت و اطلاعات درج شده روی آن، پس از خروج مشتری از مغازه با روش آزمایش و خطا روی رمز اول، به حساب آنها دسترسی یافته و از آن برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان این‌ که مبلغ کلاهبرداری این فروشنده بیست و پنج ساله به دو میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: تاکنون پنج مورد کلاهبرداری از مشتریان از این فروشنده کشف و تحقیقات برای کشف دیگر برداشت‌های غیرمجاز احتمالی این فرد ادامه دارد.

سرهنگ حسینی هشدار داد: استفاده از بانکداری الکترونیک در عین حال که مزایای زیادی دارد، اما بی‌توجهی به نگهداری اطلاعات شخصی و در اختیار قرار دادن آن به اشخاص، موجب متضرر شدن صاحب حساب خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها