به گزارش مهر، هابیل درویش افزود: خط متروی تهران ـ پرند یکی از خطوط حومهای مهم متروی پایتخت محسوب میشود که با عبور از فرودگاه امام(ره) میتواند به یکی از خطوط پرمسافر مترو نیز تبدیل شود.
وی با اشاره به این که این طرح در سه مرحله اجرایی میشود، اظهار کرد: مرحله اول طرح از شاهد تا شهر آفتاب، مرحله دوم شهرآفتاب تا فرودگاه و مرحله سوم فرودگاه تا پرند است. درویش تصریح کرد: برای تکمیل طرح متروی تهران ـ پرند به 300 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که در صورت پرداخت این اعتبار از سوی دولت قادر خواهیم بود در مدت زمانی کوتاه همه این خط را به بهرهبرداری برسانیم. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درخصوص متروی تهران ـ ورامین ـ گرمسار یادآور شد: این طرح نیز در دست احداث قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: تاکنون 85 میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز این طرح تخصیص یافته و عملیات اجرایی احداث این خط با سه پیمانکار در حال انجام است.
درویش ادامه داد: خط متروی تهران ـ ورامین ـ گرمسار حدود 110 کیلومتر است که تا ورامین حدود 50 کیلومتر بوده و چنانچه دولت اعتبارات لازم برای این طرح را پرداخت کند تا پایان سال 93 مترو به پیشوا خواهد رسید.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد