مدیرمسئول روزنامه جام جم گفت: در مقطع کنونی پیوند زدن تمام مشکلات اقتصادی کشور با مباحث مطرح در عرصه سیاست خارجی ازجمله تحریم‌ها، رویکرد صحیحی نیست.
کد خبر: ۶۰۵۳۹۴
پیوند زدن مشکلات اقتصادی با تحریم‌ها رویکرد صحیحی نیست

بیژن مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرگزاری فارس، درباره تلاش برخی از جریان های رسانه ای داخل کشور برای پیوند زدن موضوع تحریم‌ها و لغو هر چه سریع تر آنها با حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: من فکر نمی‌کنم در مقطع کنونی هیچ صاحب نظر آگاهی به دنبال پیوند زدن تمام مشکلات اقتصادی کشور با مباحث کنونی مطرح در عرصه سیاست خارجی باشد، چراکه قطعا چنین رویکردی صحیح نیست.

وی افزود: البته نمی‌توان منکر نقش تحریم‌ها در برخی از مشکلات اقتصادی کشور شد، چرا که بخشی از محدودیت های موجود در عرصه اقتصاد نتیجه همین تحریم ها است، اما باید سهم دقیقی برای هر کدام از عوامل تعیین کرد.

مدیرمسئول روزنامه جام جم تصریح کرد: در این صورت است که می توان داوری منطقی درباره هر کدام از عوامل موجود درباره در وضعیت کنونی و ارائه راهکار برای حل هر کدام از آنان داشت.

مقدم گفت: انتظار کنونی از تیم مذاکره کننده ایرانی این است که بتواند تحریم های غیر قانونی که هم اکنون بر کشور اعمال شده است را بدون عقب نشینی از اصول موجود در تیم سیاست خارجی کشورمان رفع کند.

وی افزود: در طول چند ماه گذشته ظرفیت های جدیدی در عرصه سیاست خارجی مورد توجه قرار گرفته که از آن جمله به می توان به رفع تحریم چند بانک و شرکت بین المللی ایرانی از جمله بانک ملت و خطوط کشتیرانی ایرانی اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به طور حتم امکان استفاده از این ظرفیت ها در سطوح بالاتر نیز وجود دارد که تیم سیاست خارجی کشور ما هم باید به آن توجه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها