پلیس شهر واشنگتن در پی یک تعقیب و گریز در خیابان های بین کاخ سفید و کاپیتول مقر کنگره آمریکا با اتومبیلی که راننده آن یک زن بود وی را به ضرب گلوله به قتل رساند.
کد خبر: ۶۰۳۲۸۸
تعقیب و گریز مرگبار در واشنگتن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، بعداز ظهر پنجشنبه یک زن سوار بر یک اتومبیل مشکی  ابتدا تلاش کرد از یک پست ایست بازرسی کاخ سفید در فاصله 2.5 کیلومتری کاپیتول مقر مجلس نمایندگان و مجلس سنا عبور کند.

براساس تصاویر تلویزیونی  چند مامور پلیس به سوی اتومبیل آمدند اما راننده بدون مشکل زیادی با دنده عقب از پست ایست بازرسی بیرون آمد و به سوی کاپیتول به حرکت درآمد. دهها  اتومبیل پلیس به تعقیب او پرداختند.

اتومبیل راننده به چند اتومبیل پلیس آسیب رساند و پس از برخورد با یک اتومبیل ماموران امنیتی در نهایت با یک مانع پلیس در نزدیکی کاپیتول تصادف کرده و متوقف شد.

رئیس پلیس واشنگتن گفت: ماموران در دو نوبت به سوی اتومبیل مظنون آتش گشودند. یک بار هنگام برخورد با اتومبیل ماموران سرویس امنیتی و بار دیگر هنگامی که به سوی مانع پلیس در نزدیکی کاپیتول در حرکت بود.

وی افزود: راننده زن کشته شد. اما هیچ گلوله ای از سوی او شلیک نشده بود. چند مامور پلیس که در این حادثه زخمی شده اند بر اثر شلیک گلوله های خودی بوده است.

رئیس پلیس واشنگتن تایید کرد:​ماموران یک دختربچه حدود یک ساله را از اتومبیل زن بیرون آوردند که مشخص شد فرزند او است. این یک حادثه تروریستی نبود بلکه زن از یک افسردگی پس از زایمان رنج می برده است. اما هنوز دلیل این کار وی مشخص نشده و تحقیقات در این مورد ادامه دارد.

در پی تیراندازی کنگره آمریکا تعطیل شد و نمایندگان مجلس و دیگر کارکنان به سرعت ساختمان را تخلیه کردند. مردم در خیابان های اطراف محل حادثه به شدت وحشت کرده و برای اینکه مورد اصابت گلوله قرار نگیرند خود را به زمین انداخته و همه در جستجوی پناهگاهی بودند.

به گزارش شبکه های تلویزیونی CBS و ABC ، زن مقتول میریام کری نام داشته است. وی 34 ساله و آسیستان دندانپزشکی بوده است . میریام اهل شهر استامفورد ایالت کانکتیکات بود. آیدلا کری مادر مقتول به شبکه های تلویزیونی گفت: میریام پس از زایمان دخترش دچار عارضه افسردگی پس از زایمان شده بود. او به شدت بیمار شده و مدتی نیز در بیمارستان تحت درمان قرار داشت.

مقامات امنیتی پس از این حادثه تاکید کردند که این واقعه هیچ ارتباطی با تروریسم نداشته است.

فیلم را با هم ببینیم. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها