با تغییر متن پیام های تبلیغاتی، جلوی تحمیل هزینه خدمات به مشترکان گرفته شد

دعوت از بخش خصوصی برای فروش سیمکارت‌های خارجی

به منظور ضابطه‌مند شدن و امکان نظارت بر فروش سیمکارت‌های تلفن همراه خارجی، رگولاتوری مجوز فروش این سیمکارت‌ها را برای بخش خصوصی صادر می‌کند.
کد خبر: ۶۰۲۹۹۰

به گزارش فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فراخوان اعطاء مجوز فروش سیمکارت‌های تلفن همراه خارجی در کشور را اعلام کرد.در این فراخوان آمده است: در راستای حمایت از حقوق مشترکان و افزایش رضایت آنها و براساس شرایط و ضوابط مندرج در مصوبه شماره هشت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و به منظور ضابطه‌مند شدن فعالیت عاملان فروش و امکان کنترل و نظارت بر فعالیت آنها، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در نظر دارد مجوز فروش سیمکارت‌های تلفن همراه خارجی در کشور را به شرکت‌های غیردولتی و واجد شرایط که در ایران به ثبت رسیده باشند، از طریق فراخوان اعطاء کند.

متقاضی باید مدارکی را برای شرکت در این فراخوان ارائه کند. متقاضی باید مستندات موافقت ارائه‌کننده اصلی با اعطای نمایندگی به متقاضی که به تائید سفارت ایران در کشور مبدا رسیده باشد به همراه نسخه ترجمه رسمی مستندات مذکور را ارائه کند. مدت اعتبار این پروانه‌ها دو سال است.

شرکت‌های متقاضی پس از کسب مجوز موظف به فروش سیمکارت‌های خارجی تلفن همراه در داخل کشور و ارائه خدمات پشتیبانی و اطلاع‌رسانی خواهند بود. همچنین فروش سیمکارت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای جزو خدمات موضوع مجوز نبوده و فروش سیمکارت‌هایی که با استفاده از رومینگ، از طریق شبکه‌های ماهواره‌های نظیر ثریا، اینمارست و... امکان ارائه سرویس دارند، ممنوع است.مهلت شرکت در این فراخوان حداکثر تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه مورخ 01‌/‌12‌/‌92 تعیین شده است.

پایان تحمیل خدمات پیامکی ناخواسته

در همین حال معاون بازاریابی، فروش و امور مشترکان همراه اول گفت: با تغییر متن پیامک‌های انبوه تبلیغاتی، جلوی تحمیل هزینه خدمات پیامکی به مشترکان همراه اول را می‌گیریم.

مهدی عطوفی در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص پیامک‌های تبلیغاتی که محتوای آنها به گونه‌ای تنظیم شده که خدمات خود را به مشترکان تحمیل می‌کنند، گفت: همراه اول تصمیم گرفته است با هماهنگی شرکت‌های تبلیغاتی طرف قرارداد، متن و محتوی این پیامک‌ها را تغییر داده و جلوی تحمیل هزینه‌های ناخواسته را بگیرد.

وی درخصوص زمان اجرای این تصمیم گفت: پس از طی مراحل فنی و هماهنگی با شرکت‌های خدماتی، شاهد اجرای توقف پیامک‌های تحمیلی به مشترکان خواهیم بود.

برخی شرکت‌های خدماتی برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد از محل ارائه خدمات پیامکی به شگرد جدیدی متوسل شده‌اند. آنها متن پیامک‌های انبوه تبلیغاتی را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که نتیجه آن تحمیل خدمات به مشترکان است.براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) که بهمن سال 1390 به همه اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خبری انبوه با اجازه قبلی مشترک امکان‌پذیر است.

لطف‌الله سبوحی، معاون رگولاتوری در این مورد گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی، اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند، قبل از ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی یا خبری به مشترکان خود، با ارسال یک پیامک نظر مشترک را درخصوص دریافت یا دریافت نکردن پیامک جویا شوند و در صورت موافقت اقدام به ارسال پیامک به مشترک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها