رئیس سازمان حج و زیارت پیشنهاد کرد:

آغاز عمره مفرده آتی از ابتدای آذر ماه امسال‌

بستری 118 زائر، در بیمارستان های مکه و مدینه

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: از زمان اعزام اولین گروه حجاج ایرانی به سرزمین وحی تا کنون ۸۵ بیمار در بیمارستان شهر مدینه و ۳۳ زائر در بیمارستان شهر مکه بستری شده‌اند.
کد خبر: ۶۰۲۴۰۷
بستری 118 زائر، در بیمارستان های مکه و مدینه

ولید دنده‌بر ، در مورد آخرین آمار خدمات پزشکی ارائه شده به زائران ایرانی در شهرهای مکه و مدینه خاطرنشان کرد: بیمارستان هلال احمر ایران در شهر مدینه از تاریخ 18 شهریور و قبل از حضور اولین گروه زائران ایرانی آماده به کار شد و خدمات فوق تخصصی ریه، داخلی، قلب، زنان و زایمان، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمت به زائران هستند.

وی در پاسخ به این که تاکنون چند بیمار در بیمارستان هلال احمر مدینه بستری شده‌اند، گفت: 8 بیمار در بخش داخلی و 59 نفر در بخش اورژانس و 18 نفر در بخش سی‌سی‌یو بستری شدند که همه آنها مرخص شده و فقط دو بیمار هنوز در بیمارستان بستری هستند.

دنده‌بر با اشاره به این که برخی زائران به علت کهولت سن دچار شکستگی اعضا نیز می‌شوند، گفت: در شهر مدینه به دلایلی مانند لیز خوردن هنگام استحمام یا افتادن از روی تخت 5 مورد شکستگی و گچ گرفتگی اعضا داشتیم.

وی گفت: در این ایام 220 مورد مراجعه به آزمایشگاه، 100 مورد برای کارهای عکسبرداری در بخش رادیولوژی و 70 نفر برای کارهای سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی در مدینه مراجعه کرده‌اند.

به گفته معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت تاکنون 13 بیمار در شهر مدینه برای ارجاع کارهای تخصصی‌تر به بیمارستان‌های سعودی در شهر مدینه اعزام شده‌اند.

کرونایی نداریم

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد شیوع ویروس کرونا در بین زائران ایرانی گفت: تاکنون گزارشی از بروز این ویروس نداشته‌ایم و یک تیم تخصصی برای شناسایی زودهنگام این بیماری موضوع را رصد می‌کنند. ( فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها