برنامه های ویژه هفته ملی کودک از15 تا 21مهر با شعار «زنده باد کودک، زنده باد زندگی» در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۰
اعلام برنامه های هفته ملی کودک

روزهای هفته ملی کودک به ترتیب با عنوان های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک، بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام گذاری شده است.

امروز در نشستی خبری که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف به تشریح برنامه های خود به مناسبت هفته کودک پرداختند.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که صیانت از میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در گرو آموزش کودکان است، گفت: این سازمان در هفته کودک با برگزاری کارگاه هایی، مفاهیم مرتبط با میراث فرهنگی را به کودکان آموزش می دهد.

امین عارف نیا افزود: اجرای برنامه هایی همچون باستان شناسان کودک، آمبولانس کتاب و آموزش صحافی، نگارگری، سفالگری، خیمه شب بازی و قصه گویی نیز از برنامه های این سازمان برای هفته ملی کودک است.

وی گفت: در این هفته نشست های تخصصی، تور ری گردی، نمایشگاه عکس و کتاب برگزار و فیلم هایی با موضوع موزه و کودکان اکران می شود.

عارف نیا اظهار کرد: پنجشنبه 18 مهر که با عنوان «میراث فرهنگی، کودک و طبیعت» نام گذاری شده است، خانواده ها به همراه کودکانشان می توانند به طور رایگان از موزه ها و مکان های فرهنگی و تاریخی زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدن کنند.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما نیز گفت: شبکه های مختلف صدا و سیما تلاش می کند در هفته ملی کودک برنامه هایی شاد و با نشاط برای کودکان پخش کند و هرکدام از برنامه ها پاسخ دهنده بخشی از مطالبات کودکان خواهد بود.

علی زارعان با اشاره به این که پارسال در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در اصفهان 85 هزار کودک میهمان برنامه عمو پورنگ بودند، افزود: عموپورنگ امسال نیز در مدت برگزاری جشنواره در دو نوبت صبح و عصر برای کودکان برنامه اجرا می کند.

وی گفت: امسال 19 مهر که با عنوان «کودک و رسانه» نام گذاری شده است، ویژه برنامه های عمو قناد، فیتیله و عمو مهربان پخش می شود و سنجد خبرنگار نیز در هفته کودک، خبرهای جشنواره فیلم های کودک و نوجوانان اصفهان را پوشش می دهد.

مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما اظهار کرد: امسال جشن تولد 20 سالگی کلاه قرمزی در روز «کودک و رسانه» برگزار و از نوشت افزار کلاه قرمزی نیز رونمایی می شود.

زارعان افزود: نوشت افزار با طرح عروسک سنجد نیز در حال طراحی است و طراحی نوشت افزار عموپورنگ نیز برنامه بعدی ماست.

نماینده سازمان یونیسف در تهران نیز با تشکر از وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی برای برگزاری هفته کودک گفت: از رسانه های ایران قدردانی می کنم زیرا همواره در حمایت از حقوق کودکان بسیار متعهدانه عمل کرده اند.

منیر محی الدین افزود: دفتر یونیسف آماده همکاری با همه دستگاه ها و نهادهایی است که در زمینه دفاع از حقوق کودکان فعالیت می کنند.

مهتاب کرامتی سفیر صلح و حسن نیت یونیسف در ایران نیز گفت: یونیسف امسال برای دومین بار در کنار بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان اصفهان حضور دارد و من هم به عنوان یکی از داوران جشنواره به داوری آثار خواهم پرداخت.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها