شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری فقط یک روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۲۰۵۳
هزینه تلفن اوباما برای روحانی

احترام به نماینده ایران به خاطر «نه» به آمریکاست

روزنامه کیهان نوشت:چرا رئیس جمهور ایران در سازمان ملل در کانون توجهات قرار گرفت؟ سردبیر القدس العربی ضمن مقاله‌ای به این سؤال پاسخ داده است.عبدالباری العطوان در این زمینه خاطرنشان کرد:‌«رئیس جمهور ایران در جریان سفر به مقر سازمان ملل در کانون توجهات قرار داشت اما این به این خاطر نبود که روحانی عمامه بر سر داشت یا اینکه وی محاسن بلندی داشت بلکه به این دلیل بود که او نماینده کشوری است که «نه» بزرگی به آمریکا گفت و به هیچ وجه از ناوگان‌ها و هواپیماها و تهدیدهای علنی و غیرعلنی آن نمی‌هراسد. در گذشته نه چندان دور، رهبرانی در میان عرب‌ها بودند که دارای چنین مرتبه و جایگاهی بودند که «جمال عبدالناصر» که کانال سوئز را ملی کرد و «هواری بومدین» که پس از بیرون راندن استعمارگران فرانسوی از کشورش از جنبش‌های آزادیبخش عربی و آفریقایی حمایت می‌کرد.»

وی با اشاره به فضای تبلیغاتی درست شده درباره احتمال مصافحه اوباما و روحانی نوشت:‌«اما چنین انتظاری شاید ماه‌ها یا سال‌ها به طول انجامد زیرا ایرانی‌ها با زیرکی و غرور تمام، با درخواست آمریکا برای دیدار رؤسای جمهوری دو کشور مخالفت کردند. نکته قابل توجه اینکه، یک مقام عالی رتبه‌ آمریکایی اعلام کرد آمریکایی‌ها به مقام‌های ایرانی پیشنهاد کردند، اوباما با روحانی مذاکراتی مستقیم داشته باشند اما ایرانی‌ها عذرخواهی کردند و گفتند، پیچیدگی‌های زمان کنونی مانع این دیدار است. چنین سخنانی چه مفهومی می‌تواند داشته باشد؟ به زبان ساده، این یعنی اینکه رئیس جمهوری ایران که نماینده یک کشور تحت تحریم است، برای حفظ کرامت و شرف کشورش و همچنین در اعتراض به سیاست‌های آمریکا و جنگ‌های خونین این کشور در خاورمیانه، نمی‌خواهد به رئیس جمهوری آمریکا افتخار مصافحه را بدهد.»

عبدالباری عطوان با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی می‌افزاید: در مقابل تصویر و چهره‌های عرب‌ها شرم‌آور است. کسی برای ما احترام قائل نمی‌شود. ما مانند خس و خاشاکی افتاده در سیل هستیم. ایران مورد احترام است. زیرا دارای ساختار قدرتمند و نیروی نظامی قوی است.همچنین ملت و حاکمیت ایران زندگی توأم با عزت و بی‌نیازی و قناعت را در برابر غرب پیشه کرده است. همچنین باید توجه کرد سوریه که هم‌پیمان و متحد ایران است، آنگونه که اوباما و نتانیاهو و دشمنان عربش می‌گفتند، سرنگون نشد بلکه مقاومت کرد و همچنان پابرجاست و از سوی دیگر حزب‌الله متحد دیگر ایران در جنوب لبنان قدرتی بازدارنده در مقابل اسرائیل است.

رویتر: تحریم‌ها لغو نخواهد شد کنگره آمریکا حامی اسرائیل است

کیهان آورده: اغلب اعضای کنگره آمریکا به شدت حامی اسرائیل هستند و قصد ندارند با کاهش تحریم‌ها فرصتی به ایران بدهند. بنابراین در عمل چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.خبرگزاری رویتر ضمن انتشار این تحلیل نوشت: بیشتر اعضای کنگره به فریبکاری حسن روحانی بدگمانند. جان مک کین، لیندسی گراهام و کلی آیوت سناتورهای جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای اعلام کردند ما باید در زمینه‌ این ابتکار عمل دیپلماتیک کنونی با چشمانی باز پیش برویم و نباید به ایران اجازه بدهیم تا از مذاکرات به عنوان وسیله‌ای برای تاخیر و فریبکاری استفاده کند. بسیاری از قانونگذاران آمریکایی به شدت حامی اسرائیل هستند و می‌گویند ایران در تلاش برای دستیابی به توانایی تسلیحات هسته‌ای است.«آرون دیوید میلر» مقام ارشد سابق وزارت خارجه آمریکا و عضو مرکز «وودرو ویلسون» در واشنگتن گفت: کنگره قصد ندارد فرصتی به ایران بدهد و تا زمانی که اعضای کنگره شاهد اقدام قابل توجهی از جانب ایرانیان نباشد، چنین کاری نخواهند کرد.

«جان آلترمان» در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن گفت، ایرانیان برای مذاکره با دولت اوباما باید متقاعد شده باشند که دولت وی می‌تواند آنچه را که می‌خواهد از کنگره بگیرد اما ادرویس نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر این رژیم ادامه دهیم و توانایی آن را برای پیگیری دستیابی به تسلیحات هسته‌ای هدف قرار دهیم. آمریکا باید با تحریم‌های فلج‌کننده ایران را تحت فشار بگذارد.سناتور «چارلز شومر» و «روبرت مندنز»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز با ملحق شدن به قانونگذاران جمهوری‌خواه از اوباما خواستند تا موضعی جدی و سخت در مورد ایران اتخاذ کند.مندنز که تحت تاثیر سخنرانی روحانی قرار نگرفته بود، گفت: در عین حالی که من از اظهارات رئیس‌جمهوری روحانی مبنی بر این که ایران به دنبال یک روند صلح‌آمیز و دیپلماتیک است،‌ استقبال می‌کنم اما از لحن به شدت خصمانه‌ای که در اظهارات وی بود، ناامید شدم.

در همین حال به گزارش صدای آمریکا تعدادی از اعضای کنگره پس از شنیدن سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی ضمن صدور بیانیه‌هایی خطاب به اوباما از وی خواستند با چشم باز با ابتکارهای دیپلماتیک روبرو شود.یادآور می‌شود لابی صهیونیستی ایپک کاملا بر فعالیت‌ مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اشراف دارد و به همین دلیل با وجود اختلاف‌نظر دو طیف دموکرات و جمهوری‌خواه در مسائل دیگر، در موضوع فشار و تشدید تحریم‌ها علیه ایران اجماع کامل وجود دارد که طی چند ماه گذشته به واسطه تصویب تحریم‌هایی با اکثریت قاطع آرا نمود پیدا کرده است.

فهرست طولانی مطالبات غرب و ناامیدی از سخنان روحانی

کیهان نوشت:«آمریکا و غرب فهرستی طولانی از خواسته‌ها و مطالبات خود از ایران را آماده کرده‌اند».روزنامه فایننشال تایمز با انتشار این خبر درباره «پشت پرده دیپلماسی لبخند در روابط آمریکا و ایران» نوشت: ایران عمیقا نسبت به انگیزه‌ها و اهداف شیطان بزرگ تردید دارد. از دید ایران، واشنگتن همپیمان قوی «محمدرضا پهلوی» و عامل کودتای مشترک با انگلیس برای براندازی دولت «محمد مصدق» نخست‌وزیر منتخب سابق ایران به دنبال ملی‌سازی صنعت نفت است.این گزارش می‌افزاید: «هرچند انتظارات از ایران و آمریکا افزایش یافته است، اما واقعیات با آغاز مذاکرات واقعی دو کشور در 16 اکتبر در ژنو آشکار خواهد شد. تهران خواستار لغو سریع تحریم‌ها است. اما آمریکا و کشورهای دیگر فهرستی طولانی از خواسته‌ها از جمله توقف غنی‌سازی در سطح 20 درصد، تعطیلی تاسیسات آب سنگین اراک و قطع فعالیت تاسیسات غنی‌سازی فردو را آماده کرده‌اند».

فایننشال‌تایمز نوشت: «بسیاری از تحریم‌های آمریکا در نتیجه تصویب قوانینی در کنگره و بسیاری از این قانونگذاران هم مانند اسرائیل، قویا نسبت به اهداف ایران مظنون هستند. مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون به جای لغو تحریم‌ها، دور جدید اقدامات علیه ایران را تصویب کرده و سنا در حال بررسی آن است.»این روزنامه در عین حال تأکید کرد اگر آمریکا از فرصت موجود برای بهبود روابط با ایران استفاده نکند، بزرگ‌ترین اشتباه راهبردی خود طی 10 سال گذشته پس از جنگ عراق را مرتکب شده است.نکته جالب اظهارات یک مقام سابق آمریکایی است که در مصاحبه با سایت المانیتور از مواضع دکتر روحانی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل ابراز ناخرسندی کرد و گفته است: پیش از این تلقی خوبی از روحانی وجود داشت اما از سخنان روحانی تا حدودی ناامیدی ایجاد شد چون به نظر رسید که وی به اظهارات قبلی ایران حاکی از اینکه جامعه جهانی حق ندارد به ما بگوید که چه کار بکنیم، بازگشته است.

ناخرسندی محافل ضدانقلاب از سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

روزنامه کیهان نوشت:همکار فراری نشریات زنجیره‌ای از محافل اپوزیسیون و فتنه‌گر خواست با وجود ناخرسندی از سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، توقعات خود از دکتر روحانی را تعدیل کنند.«آرش -ب» در وبسایت روز آن‌لاین نوشت: سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، چندان مورد توجه قرار نگرفته است. شماری از فعالان شبکه‌های اجتماعی سخنرانی وی را مطلوب ارزیابی نکرده‌اند. همین مسأله موجب شده است که انتقادهای زیادی از سخنرانی روحانی صورت گیرد.وی می‌افزاید: برای تحلیل سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، باید به چند نکته توجه داشت. نخست آنکه نباید فراموش کرد حسن روحانی، رئیس جمهور دوران پسا جنبش سبز است. او موفق به عبور از فیلتر شورای نگهبانی شده که به افرادی نظیر هاشمی رفسنجانی، اجازه حضور در رقابت انتخاباتی را نداد. حسن روحانی خود نیز نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته‌ای ایران بوده است؛ سوابقی که بسیاری از آن‌ها حتی پس از سال 88 نیز ادامه پیدا کرد. وی حتی در 25 بهمن ماه سال 89 نیز علیه جنبش سبز و تظاهرات اعتراض‌آمیز حامیان آن، موضع گرفته بود. طبیعتاً با این سوابق، نمی‌توان از چسبندگی روحانی به حاکمیت و سطوح فوقانی آن چشم‌پوشی کرد.

همکار فراری نشریات زنجیره‌ای افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که در دوران تبلیغات انتخاباتی نیز، حسن روحانی جز در موارد معدود و محدودی، کمتر سخن از مطالبات دموکراسی خواهان به میان آورد. او به طور مشخص علقه‌ای به جنبش سبز ندارد و آن گونه که می‌توان از سخنان و رفتارهای او دریافت کمتر علاقه‌ای به مطالبات دموکراسی خواهانه دارد. این مسأله در چینش کابینه او نیز به خوبی مشهود است.نویسنده روز آن‌لاین معتقد است: «به نظر می‌رسد در فضای ایجاد شده پیرامون سخنان و کنش‌های احتمالی روحانی، خوش‌بینی مفرطی وجود داشته است. بالا بردن سطح مطالبات از روحانی و دولت وی، ‌توسط برخی از حامیان حزبی و رسانه‌ای، باعث شده است که برخی روحانی را در جایگاهی مشابه خاتمی و یا حتی میرحسین موسوی تصور کنند. این برداشت و تصور از روحانی، به طور مشخص هیچ ارتباطی با واقعیت وجودی وی ندارد. روحانی نه تنها خاتمی و موسوی نیست، بلکه حتی هاشمی رفسنجانی پس از انتخابات هم نیست. بالا بردن سطح انتظارات از روحانی، نه تنها می‌تواند باعث شود که وی و دولت‌اش به مشکل بربخورند، بلکه حتی باعث ناامیدی و سرخوردگی نیز خواهد شد. سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل و سرخوردگی از آن، می‌تواند زنگ خطری در همین زمینه باشد. اتفاقی که باید خیلی سریع جلو آن را گرفت.»

این تحلیل در حالی است که خاتمی روز پنج‌شنبه در دیدار شماری از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هشتم تأکید کرد: شما توقع نداشته باشید آقای روحانی دقیقاً طبق نظر و سلیقه بنده و دیگران عمل کند.از سوی دیگر وبسایت صدای آمریکا در تحلیلی به قلم یکی از عناصر ضد انقلاب نوشت: بخش عمده‌ای از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از نظر محتوایی- و نه از نظر شکلی- تفاوت چندانی با سخنرانی‌های محمود احمدی‌نژاد در سال‌های گذشته نداشت. او با اشاره به آن‌چه «اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی نظام سلطه» نامید، حملات تندی را به نظم کنونی جهانی و کشورهای صاحب قدرت و به طور مشخص آمریکا کرد و آن‌ها را تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی دانست. سخنان آقای روحانی در خصوص اسرائیل نیز بسیار تند بود. او اگرچه حرفی از افسانه بودن هالوکاست نزد اما با متهم کردن دولت اسرائیل به آپارتاید، ترجیح داد که نظر رهبر جمهوری اسلامی و حامیان او در تهران را جلب کند. او در خصوص پرونده هسته‌ای نیز با پافشاری بر «حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران» مطابق نظر رهبر جمهوری اسلامی خواهان «پذیرش اعمال حق غنی‌سازی و سایر حقوق هسته‌ای در خاک ایران» شد.

از سوی دیگر در حالی که سایت ایران گلوبال مدعی بود «متن سخنرانی روحانی در مجمع عمومی را سعید جلیلی نوشته بود و همین باعث واکنش نسبتاً تند علیه وی در شبکه‌هایی مانند تویتر و فیس‌بوک شده»، سایت ضد انقلابی اخبارروز مدعی شد: ملا حسن روحانی باعث ناامیدی و کلافگی شد. کسانی خیال می‌کردند این آخوند حقوق‌خوان در انگلیس نوع دیگری حرف خواهد زد. اما بدبختانه چیزی تغییر نکرده و روحانی نیز مانند ]آیت‌الله[ خامنه‌ای سخن می‌گوید. او اول و آخر سخنرانی‌اش آیه قرآن خواند و سر ضیافت ناهاری که مشروب الکلی سر آن سرو می‌شد نرفت تا به نتانیاهو و اوبا«هلو» نگوید: هیهات که روحانی امیدهای ما را برباد داد و معلوم شد در نرمش قهرمانانه‌ای که رهبر به آن اشاره کرده، در به همان پاشنه قبل خواهد چرخید.یادآور می‌شود اقدام خطای روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دولت شیطان بزرگ مجدداً باعث ذوق‌زدگی محافل ضدانقلاب شد.

هزینه تلفن اوباما برای روحانی

کیهان نوشت:«ایران به موضوع مکالمه تلفنی باید واقع‌بینانه نگاه کند. آمریکا بازی بزرگتری را دنبال می‌کند و در این بازی می‌خواهد ایران در اجرای برنامه هسته‌ای خود تسلیم شود».رادیو فردا ارگان سازمان سیا ضمن انتقاد این تحلیل خاطرنشان کرد: نباید واقعیت‌های ضمنی مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را به بخش تبلیغاتی و نمایشی بازی فروخت. اوباما با ابتکار تلفن کردن به روحانی مسیری را باز کرده اما این باز کردن افق، طبیعتا انتظارات ثانوی را که از جمله پذیرفتن خواسته‌های غرب به صورت تدریجی در پای میز مذاکره است، ایجاد می‌کند.صدای آمریکا نیز در گزارشی در همین زمینه گفت: این راه جدیدی است که نمی‌دانیم انتهای آن چه خواهد بود. اما قدم اول خواست آمریکا بسته شدن تاسیسات فردو و توقف غنی‌سازی 20 درصد است. توقع اصلی بستن صددرصد تاسیسات هسته‌ای و پلمب کردن کامل آنهاست اما ایران زیر بار نخواهد رفت.

تداوم ماجرای ورود یک بنز اس 600 به کشور

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، در حالی که یکی از مسئولان ارشد دولت نهم با صدور ابلاغیه ای به دستگاه های مسئول، مجوز ورود یک دستگاه خودروی بنز مدل اس 600 به کشور را بدون رعایت آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو صادر کرده بود، این مجوز به علت مغایرت های قانونی مورد اعتراض نهادهای مسئول قرار گرفت، اما در سال 89 مجددا این مجوز به نوعی دیگر صادر شده و پس از اعتراض نهادهای ذی ربط، صدور این مجوز در سال 92 نیز مجددا در دستور کار قرار گرفته و هنوز هم تلاش ها برای ورود این خودرو ادامه دارد.

آیا عارف گزینه در سایه وزارت علوم است؟

روزنامه تهران امروز  نوشت:محمدرضا عارف در ارتباط با اخباری مبنی بر ارائه پیشنهاداتی درباره حضور وی در وزارت علوم گفته است: این بحث‌ها بیشتر شایعات رسانه‌ای است و نباید خیلی به آ‌نها توجه کرد. وی در این‌باره گفت: وزارت علوم در حال حاضر سرپرست خوبی دارد، چراکه دکتر توفیقی هم کارشناس ارزنده‌ای است و هم مدیری با تدبیر و درایت به شمار می‌آید. به همین دلیل امیدوارم مجلس با رای بالایی که به ایشان می‌دهد شرایطی فراهم کند که برنامه دولت آقای روحانی در حوزه دانشگاه اجرایی شود. وی در پاسخ به اینکه «گفته می‌شود به دلیل وجود این احتمال که توفیقی در مجلس رای نیاورد به وی (عارف) هم درباره حضور در وزارت علوم پیشنهاداتی شده است» توضیح داد: قطعا دولت با سرپرست ارزنده‌ای که برای وزارت علوم قرار داده است، با فردی غیر از ایشان برای حضور در وزارت‌خانه صحبت نخواهد کرد و این موارد شایعات رسانه‌ای است که نباید خیلی به آنها توجه کرد.مسئله اصلی آن است که تلاش کنیم آقای توفیقی با رای بالایی به عنوان وزیر علوم مشغول شوند.

نگرانیم مرتضوی مثل خاوری شود!

تهران امروز آورده: پیمان حاج‌محمود عطار، وکیلی که به دستور مرتضوی، دادستان سابق بابت همکاری با پالیزدار، دستگیر و روانه زندان هم شده است، از روزی که از اتهامات منتسبه تبرئه شده، با تنظیم شکایتی علیه مرتضوی تبدیل به یکی از شاکیان دادستان سابق شده ولی به رغم معزول شدن مرتضوی از قضاوت، تاکنون کمتر توفیقی در رسیدگی به شکایت خود به دست آورده است؛ هرچند برخی ابعاد شکایتش مورد رسیدگی قرار گرفته است. عطار در این‌باره به «تابناک» می‌گوید:دغدغه ما این است که مبادا مرتضوی مثل خاوری شود! در شرایطی که دادگاه «حسن.ص»، قاضی محاکمه‌کننده بنده تیم تحقیق و تفحص مجلس به سرپرستی آقای پالیزدار برگزار شده و با اعلام ختم دادرسی، منتظر اعلام رای نهایی دادگاه در این زمینه هستیم، هنوز احضار سعید مرتضوی، دادستان وقت که دستور بازداشت اینجانبان را به خطا صادر کرد صورت نگرفته است.

اعتراض برخی سردفتران رسمی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:اعتراض برخی سردفتران رسمی به "سیستم ثبت آنی اسناد" با وجود فوائد فراوانی که این سیستم در جلوگیری از کلاه‌برداری‌ها در نقل و انتقال اموال و شفاف شدن هزینه‌ای که مردم باید برای ثبت اسناد خود پرداخت کنند، شائبه‌هایی را در مورد انگیزه اصلی برخی معترضان پدید آورده است. شفافیت در معاملات و هزینه‌های ثبت آن که از پیامدهای اجرای سیستم ثبت آنی است، امکان سوءاستفاده‌ها را از بین برده و این شفافیت موجب خوشحالی اکثر سردفتران شده هر چند تعداد کمی از آنها که شفافیت را به نفع خود نمی‌دانند به آن اعتراض دارند.

تهمت‌ها و نسبت‌هایی ناروا

روزنامه جمهوری اسلامی آورده: یک عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در خوزستان گفت: "اخیراً در طرحی تحت عنوان طرح ضیافت با هدف توجیه سیاسی! در مشهد مقدس شرکت کرده است که افراد خاصی با جهت‌گیری یکجانبه بر علیه برخی افراد و شخصیت‌های روحانی و سیاسی کشور ایران سخنرانی کرده و تهمت‌ها و نسبت‌هایی ناروا به غیرهمفکران خود وارد کردند." وی افزود: "علیرغم ناراضی بودن اکثر شرکت کنندگان از بحث‌های مطرح شده، هیچکس امکان اعتراض و یا پاسخگویی به سخنرانان را نداشت"! این دوره در روزهای آخر ریاست رئیس قبلی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

استقبال مردم خوزستان ازانتخاب علی شمخانی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از خوزستان خبر می‌رسد انتخاب امیر دریابان علی شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی و نماینده رهبر معظم انقلاب در این شورا با استقبال خوبی در بین مردم خوزستان و بخصوص شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی استان مواجه شده است. نقش دریابان شمخانی در دفاع مقدس در خوزستان و ارتباطات مردمی وی یکی از دلایل محبوبیت او در بین مردم و بخصوص عشایر عرب خوزستان می‌باشد. دو برادر وی نیز در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

شمخانی عضو فیس بوک نیست

روزنامه قدس به نقل از رجا نوشت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیه ای اعلام کرد با توجه به گزارشهای رسیده مبنی بر ایجاد برخی صفحات در فیس بوک به نام دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به اطلاع می رساند وی در شبکه های اجتماعی عضویت نداشته و هرگونه انتساب مطالب، اخبار و صفحات ایجاد شده به وی فاقد اعتبار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
سی وچهارسال دانشمندان محترم ایرانی زحمت كشیدند.وتاسیسات هسته ای باموفقیت.باینجا رسیده..چندین دانشمند.ترورشده.بافشارفراوان تحریمها را متحمل شدیم.ایاانصاف است ازحق خود بگذریم؟بهیچ وجه.امریكا كورخوانده.ماایرانیها بهیچ وجه ازحق خود چشم پوشی نخواهیم كرد
شهروند
China
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
كیهان دست بردار ! این حرفها دیگه مشتری نداره
حق
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
حاچ حسین شریعتمداری دوستت داریم خدا نگهدارت
پدرام
Netherlands
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
۰
۰
ضد انقلاب زیاد گزافه گویی می كند اما ملت مسلمان ایران به مزدوران و كاسه لیسان استكبار توجهی نمی كنند.مردم مدافع نظام مردم سالاری جمهوری اسلامی ایران هستند و خونشان را ارزانی می كنند برای این نظام مقدس , ضد انقلاب ها بیش از همه بازنده میدان هستند و جایگاهی ندارند میان ملت مسلمان ایران.
در مورد خودروهای گرانقیمت هم این رسانه ها هستند كه به بالا رفتن قیمت ها دامن می زنند , بنز خودروی زیاد گرانقیمتی نیست در اروپا , خودروهای گران قیمت اروپا خودروهای ایتالیایی است مثل فراری , لامبورگینی , مازراتی , بوگاتی , اما رسانه عامل بالا رفتن قیمت خودرو در ایران هستند , چند وقت پیش یك خودروی فراری ٤٥٨ كه در خود اروپا نزدیك ١ میلیارد تومان به پول ایران قیمت دارد در ایران ٨ میلیارد تومان قیمت گذاشته شد كه ركورد قیمت خودرو در ایران را شكست.
مردم ما لیاقت این كه خودروی گرانقیمت سوار شوند را دارند و باید سوار شوند , اما از راه درست و سالم نه از راه اختلاس و آقازاده بودن و رانت خوری
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
۰
۰
ما خواستار رابطه با آمریكا هستیم اما رابطه
رابطه با آمریكا تنها همراه با عزت باید باشد و اگر آمریكاییها بخواهند ما را دست كم بگیرند واز حقوق هسته ای ما بگذرند، كور خوانده اند . ما به هیچ وجه از حق خود نخواهیم گذشت و بدون آمریكا هم می توانیم به اهداف خود برسیم . به یاری خدا و عزم ملت بزرگ ایران در حال تبدیل شدن به یك ابرقدرت است این آمریكا است كه باید با ما كنار بیاید.

نیازمندی ها