ماموران مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در چهار عملیات پلیسی، 13 قاچاقچی را دستگیر و 380 کیلو انواع مواد مخدر از آنها کشف کردند و پلیس آگاهی نیز موفق به دستگیری دو کلاهبردار حرفه‌ای شد.
کد خبر: ۶۰۲۰۲۵
دستگیری 13 قاچاقچی و 2 کلاهبردار

به گزارش جام‌جم، سردار ناصر اصلانی فرمانده انتظامی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: ماموران اداره مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران بر اساس اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، طی یک هفته موفق شدند در چهار‌مرحله عملیات پلیسی، چهار باند مواد مخدر را که در زمینه نگهداری، خرید و فروش و توزیع موادمخدر فعالیت و قصد داشتند محموله‌ها را از غرب استان تهران به شهرهای غربی کشور انتقال دهند، شناسایی کردند.

وی افزود: با هماهنگی قضایی، ماموران موفق به دستگیری 13 قاچاقچی در این ارتباط شدند و شش دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز که محموله‌های موادمخدر از نوع حشیش، تریاک، مرفین و شیشه در آنها جاسازی شده بود، توقیف کردند و در مجموع از این چهار باند 380 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران یادآور شد: با تشکیل پرونده و صدور قرار قانونی برای متهمان، آنها در بازجویی به حمل، نگهداری و فروش موادمخدر و همچنین انتقال محموله‌های مکشوفه اعتراف کردند. در عین حال در ادامه بررسی‌ها مشخص شد از میان متهمان بازداشت شده، سه نفر از آنها از قاچاقچیان حرفه‌ای و دارای سابقه محکومیت کیفری هستند.

کلاهبرداری با فروش سکه طلای تقلبی

وی درباره دستگیری دو مرد به اتهام کلاهبرداری و فروش سکه‌های تقلبی دوران ساسانیان نیز گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی غرب استان تهران، از مردی به اتهام کلاهبرداری 20 میلیون تومانی شکایت کرد.

با تشکیل پرونده‌، در تحقیق از شاکی معلوم شد او از مرد غریبه‌ای پیامکی دریافت کرده مبنی بر این که وی یک چوپان بوده و در زمین کشاورزی خمره‌ای پر از سکه طلا پیدا کرده و به دلیل نیاز مالی قصد فروش آن را دارد. شاکی نیز با شماره ارسال‌کننده پیام تماس می‌گیرد و با او قرار ملاقات می‌گذارد.

اصلانی یادآور شد: در ادامه مشخص شد، شاکی با مشاهده سکه طلایی که مرد فروشنده و فردی که همراه او بوده، به وی نشان می‌دهند، با اطمینان از واقعی بودن سکه، به آنها اعتماد کرده و پس از معامله و پرداخت20 میلیون تومان، متوجه می‌شود که این سکه‌ها تقلبی بوده و آن دو مرد از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده‌ای، تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری دو مرد شیاد آغاز شد و در ادامه مخفیگاه متهم در یکی از شهر‌های غربی کشور شناسایی و دو متهم فراری دستگیر شدند. در تحقیق از متهمان معلوم شد آنها با ارسال پیامک‌های دروغین مبنی بر یافتن سکه‌های طلا، مردم را فریب داده و میلیون‌ها تومان از آنها کلاهبرداری می‌کردند.

وی همچنین به کشف انواع کالاهای قاچاق به ارزش بیش از 13 میلیارد تومان و کاهش جرایم آدم‌ربایی، کلاهبرداری و جعل، سرقت‌های به عنف، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری با جعل عنوان مامور، آزار و اذیت و جرایم جنایی از جمله قتل در شش ماه نخست امسال اشاره کرد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها