کارشناسان این اشیا را متعلق به دوره قاجار و اوایل پهلوی اعلام کردند

ناکامی 3 قاچاقچی در انتقال اشیای عتیقه به خارج

سه مرد که قصد داشتند 68 قطعه از اشیای عتیقه دوران قاجار و اوایل پهلوی را در شهرستان دماوند در شرق استان تهران، از کشور خارج کنند با هوشیاری پلیس ناکام ماندند.
کد خبر: ۵۹۸۲۸۹
ناکامی 3 قاچاقچی در انتقال اشیای عتیقه به خارج
به گزارش جام‌جم، سرهنگ رضا ریوندی، فرمانده انتظامی شهرستان دماوند در این باره گفت: اوایل مرداد امسال ماموران در پی گزارش مردمی اطلاع یافتند صاحب یک خانه ویلایی در دماوند، اشیای عتیقه‌ای را در خانه‌اش نگهداری می‌کند و درصدد یافتن مشتری برای فروش این اشیاست.

وی افزود: با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، تحقیق پلیس برای دستگیری این مرد و همدستانش آغاز شد و ماموران با شناسایی خانه متهم، این محل را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و در ادامه مطلع شدند مرد قاچاقچی قصد دارد اشیایی را که در خانه‌اش نگهداری کرده، به فردی که در زمینه انتقال اشیای عتیقه به خارج از کشور فعالیت می‌کند، بفروشد.

کشف اشیای عتیقه در خانه ویلایی

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند یادآور شد: ماموران با گزارش موضوع به بازپرس پرونده و هماهنگی قضایی چند روز پیش وارد خانه مرد قاچاقچی شدند و او را همراه دو مرد دیگر دستگیر کردند. در بازرسی از این خانه ویلایی 68 قطعه اشیای عتیقه مختلف که به طرز ماهرانه‌ای در خانه‌اش جاسازی کرده بود، همراه یک قبضه سلاح، تعدادی فشنگ، دوربین و دستبند که متعلق به خریدار اشیای عتیقه بود، کشف و ضبط کردند.

ناکامی متهمان در معامله 200 میلیون تومانی

ریوندی خاطرنشان کرد: متهمان برای ادامه تحقیق به‌مرکز پلیس منتقل شدند و به جرایم خود اعتراف کردند.

در تحقیق از متهمان معلوم شد مرد خریدار که مسلح بوده از غرب کشور برای معامله این اشیای عتیقه به خانه فروشنده آمده بود و قصد داشت اشیا را 200 میلیون تومان خریداری و از کشور خارج کند که پیش از هر اقدامی دستگیرشدند.

اشیای مکشوفه عتیقه بود

در حالی که تحقیقات از این متهمان ادامه داشت، مشخص شد اشیای عتیقه متعلق به دوران قاجار و اوایل دوره پهلوی است. این اشیا در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرارگرفت. بنابر این گزارش، برای متهمان قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از قاچاقچیان میراث فرهنگی ادامه دارد.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها