۱۱ فیلم از چرخه رقابت‌ حذف شد

۲۸۹ فیلم مجاز به شرکت در اسکار ۲۰۱۴

کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای اسکار پس از بررسی فیلم های کاندید شده، در نهایت فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کردند.
کد خبر: ۶۰۱۷۳۸
«گذشته» نماینده ایران در اسکار 2014 شد

امیر اسفندیاری مسئول امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی با اعلام این خبر درباره انتخاب فیلم "گذشته" گفت: کمیته انتخاب فیلم پس از ورود به بحث در خصوص دو نامزد نهایی، فیلم های «در بند» ساخته پرویز شهبازی و «گذشته» ساخته اصغر فرهادی، در یکی از چالشی ترین جلسات ادوار اخیر، عاقبت به معرفی «گذشته» به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی رای داد.

اعضای کمیته با تأکید بر ارزش های غیر قابل انکار دو فیلم، با توجه به مباحثات به عمل آمده در جمیع جهات، از اهمیت موضوع زبان و فرهنگ ایرانی و صنعت کنونی سینمای ایران تا برخورداری از بیشترین احتمال موفقیت و توجه به راهبردهای آینده سینمای ایران در تاثیرگذاری مستقیم بر جریان تولید در سایر کشورها، با مطالعه دقیق تاریخچه و مقررات جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان، در نهایت به انتخاب فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی رای دادند.

مسعود کیمیایی، بهروز افخمی، کمال تبریزی، حسن حسندوست، مسعود رایگان، علیرضا زرین دست، حسین معززی نیا، امیر اسفندیاری و فاطمه معتمدآریا از جمله اعضای کمیته انتخاب نماینده ایران در  اسکار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها