فقر گلزن ششدانگ در فوتبال ایران

فوتبال باشگاهی ایران چندسالی است پدیده‌ای گلزن معرفی نکرده و جالب است که با گذشت 11 هفته از لیگ برتر، مهاجمی با زدن شش گل در صدر گلزنان برتر قرار دارد که چند سال پیش تیم استقلال، او را با عنوان نابجای «دندان پوسیده» جواب کرد تا او با پیوستن به تیم‌های دیگر، همچنان در سطح تیم‌های خوب باشگاهی ایران در نقش یک گلزن قهار ظاهر شود.
کد خبر: ۶۰۱۶۳۷
فقر گلزن ششدانگ در فوتبال ایران

همان‌طور که حدس زده‌اید، منظور ما غلامرضا عنایتی 36 ساله است که همچون جوانی 20 ساله در فوتبال انگیزه دارد و با تلاش و جنگندگی ثابت کرده است که در فوتبال ایران دود همچنان از کنده بلند می‌شود.

اگر در نظر بگیریم که در همین فوتبال، فرهاد مجیدی 37 ساله نیز در حد ستاره‌ای ظاهر می‌شود که هرموقع برای استقلال به میدان رفته، جنگجوتر و پرثمرتر از یک جوان نشان داده است، بیشتر به عمق فاجعه در فوتبال ایران و حرص و جوش خوردن‌های کارلوس کرش، سرمربی پرتغالی تیم ملی پی می‌بریم؛ هرچند نادیده نمی‌گیریم که در همین فوتبال، بازیکنان جوانی چون پیام صادقیان را نیز داریم که در فصل جاری در تیم پرسپولیس درخشیده است، اما حرف این است که برای فوتبالی که به رقابت‌های جام جهانی برزیل صعود کرده، خیلی خوب نیست که فوتبالش بر کاکل پا‌به‌سن گذشته‌ها بچرخد.

در حقیقت فوتبال ایران با این همه ظرفیت و استعداد، باید ده‌ها بازیکن همچون پیام صادقیان داشته باشد؛ بازیکنانی که اگر خوب میدان ببینند و مورد اعتماد مربیان باشگاهی قرار گیرند، می‌توانند نبوغ فوتبالی خود را بیش از پیش در اختیار فوتبال ملی ایران قرار دهند.

متاسفانه دامنه بی‌توجهی‌ها در فوتبال ایران تا به آن حد است که مهاجم جوان و مستعدی چون آرش افشین در این فصل در تیم سپاهان دچار نوعی درجا زدن ‌شده و پس از جرقه هفته اول در برابر تیم استقلال، تا امروز نتوانسته چهره‌ای را که در تیم فولاد فصل قبل داشت، در میدان رقابت‌ها بروز دهد و طی این هفته‌ها به مهاجمی نیمکت‌نشین تبدیل شده است.

بی‌شک با توجه به آمار جدول گلزنان فوتبال باشگاهی ایران، مربیان لیگ برتری باید به صورت ویژه با مهاجمان خود کار کنند.

متاسفانه در فوتبال امروز ما کریم انصاری‌فرد، آقای گل دو فصل قبل لیگ، به مهاجمی کم‌اثر تبدیل شده؛ به طوری که تعداد گل‌های زده‌اش تا اینجای کار که به پایان نیم‌فصل نزدیک می‌شویم، از عدد سه تجاوز نکرده است.

به‌هر حال این آمار برای فوتبالی که می‌خواهد در جام جهانی شرکت کند، مناسب نیست و انتظار می‌رود مربیان با توجه ویژه به آن، مهاجمان را به سمت گلزنی سوق دهند.

حجت‌الله اکبرآبادی - دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها