سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی_اندونزی

2 طلا بر سینه ایزدی و روحانی

روز پر مدال کاروان ورزشی ایران در اندونزی

15 طلا برای ورزش ایران

جام جم ورزشی / ششمین روز از سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی برای کاروان ورزشی کشورمان با کسب پنج مدال طلا،دو نقره و سه برنز یک روز پرمدال بود.
کد خبر: ۶۰۱۴۶۱
15 طلا برای ورزش ایران

درحالی که ورزشکاران کشورمان در پایان روز پنجم رقابتها صاحب 24 مدال رنگارنگ (10 طلا،9 نقره و پنج برنز شده بود) دیروز فرشاد عربی نماینده کشورمان در بخش نان چوان صاحب مدال طلا شد تا یازدهمین مدال طلای کاروان ایران به نام این ووشوکار ثبت شود.
عربی که یکی از شانسهای ووشو ایران برای کسب مدال رقابتهای جهانی مالزی است، پس از کسب مدال طلای بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی با اشاره به عمل رباط صلیبی پای خود، گفت: پس از عمل جراحی پایم و بعد از هشت ماه، در  مسابقه های کلمبیا به مدال طلا دست پیدا کردم و در این بازی‌ها هم موفق به کسب قهرمانی شدم اما با تمام این تفاسیر هدف اصلی من قهرمانی در مسابقات جهانی مالزی است که یک ماه دیگر برگزار می‌شود.
در ادامه رقابتهای تکواندوی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نسترن ملکی پومسه کار کشورمان موفق شد با گذشتن از سد حریفان اندونزیایی و مصری خود به مدال طلا دست یابد. در ادامه تیم های میکس پومسه ایران و پومسه بانوان و پومسه آقایان هم سه مدال طلای با ارزش دیگر برای کاروان ورزشی کشورمان به دست آوردند. تیم پومسه  زنان ایران متشکل از  مهسا مردانی، بهاره قادریان و نسترن ملکی و تیم پومسه مردان با ترکیب حسین بهشتی، مهدی جمالی‌فشی و محمد نادری عناوین قهرمانی را به دست آوردند.
در  سایر رقابتها حسین بهشتی نماینده کشورمان در بخش فینال پومسه انفرادی آقایان به مدال نقره بسنده کرد و روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد. در دوومیدانی نیز محسن ربانی ملی‌پوش پرش با نیزه ایران با ثبت رکورد پنج متر بعد از پرنده مراکشی که 5 مترو 10  سانتی متر پریده بود،به مدال نقره دست یافت. ایستادن سجاد مرادی در رده هشتم ماده 1500 متر از اتفاقات جالب رقابتهای دوومیدانی دیروز بود. مرادی که در بازیهای آسیایی گوانگژو به مدال طلا رسیده بود در ماده 800 متر بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی هم در همان مرحله مقدماتی از گردونه رقابتها کنار رفت تا مشخص شود در فاصله یک سال تا بازیهای آسیایی 2014 از آمادگی بالایی برخوردار نیست.
با این حال حسین شایان مربی تیم ملی دوومیدانی پس از پایان مسابقات دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی با ابراز رضایت از عملکرد دوومیدانی‌کاران کشورمان در این دوره از رقابت‌ها، گفت: به غیر از یکی، دو نفر از دوومیدانی‌کاران که مصدوم بودند و نتوانستند به مدال برسند سایر ورزشکاران به نتایج خوبی رسیدند و عملکردشان راضی کننده بود. وی با اشاره به سطح بالای رقابتهای دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی افزود:امیدوارم مسئولان به فکر دوومیدانی باشند، چرا که دوومیدانی کاران ایران نشان داده‌اند اگر به آنها توجه شود می توانند در مسابقات آسیایی و جهانی به نتایج خوبی دست یابند.
دیگر مدال های کاروان ورزشی کشورمان را در رقابتهای دیروز ،ورزشکاران رشتههای ووشو و تیروکمان به دست آوردند. تیمهای مردان و زنان ایران با ایستادن روی سکوی سوم رقابتهای بخش ریکرو تیمی صاحب دو مدال برنز شدند و مریم برخور نیز در بخش تای چی چوان ووشوی بانوان، در اولین مسابقه برون مرزی خود بعد از نمایندههای اندونزی و مالزی روی سکوی سوم ایستاد و یک نشان برنز دیگر به جمع مدالهای کاروان ایران اضافه کرد.
به این ترتیب در پایان ششمین روز از سومین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی جمع مدالهای کاروان ورزشی کشورمان با 15 طلا، 11 نقره و 8 برنز به 34 مدال رسید. تا قبل از این مهسا افسانه در کاتای انفرادی، حمیده عباسعلی در وزن 68+ کیلوگرم کومیته بانوان، ذبیح الله پورشیب در وزن 84+ کیلوگرم کومیته،  مریم طوسی (دو مدال طلا) در ماده 100 متر و 200 بانوان، رضا قاسمی در رشته 100 متر، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع، احسان حدادی در پرتاب دیسک، لیلا رجبی در پرتاب وزنه بانوان و  اسماعیل عبادی در کامپوند برای کاروان ورزشی کشورمان در اندونزی مدال طلا کسب کرده بودند.
این درحالی است که کاروان ایران در نخستین دوره این رقابتها که سال 2005 در عربستان برگزار شد با کسب 30 مدال ( 10 مدال طلا، 9 نقره و 11 برنز)به کار خود خاتمه داد و با این مدالها در جدول رده بندی نهایی بعد از عربستان، مصر و قزاقستان در جایگاه چهارم ایستاده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها