بسیجیان شهید محمدرضا قلی‌تبار و سید علی‌اکبر مفیدنژاد از روستای کلاجان سادات شهرستان گرگان، از «لشکر ۲۵ کربلا» هستند که از همان دوران کودکی رفاقتی سنگین داشتند و عهد می‌بندند حتی با مرگ نیز عهدشان را نشکنند.
کد خبر: ۶۰۱۳۰۶
۲ رفیقی که با هم شهید شدند

دو رفیق، دو کبوتر عهد بسته برای پرواز، بسیجی شهید محمد رضا قلی‌تبار و سید علی اکبر مفید نژاد از روستای کلاجان سادات شهرستان گرگان، از «لشکر25 کربلا» هستند که از همان دوران کودکی رفاقتی سنگین داشتند و عهد می بندند حتی با مرگ نیز عهدشان را نشکنند.

 از کودکی تا مدرسه و جبهه و بهشت، هر کجا باشد، با هم باشند و هیچ گاه از هم جدا نشوند. بعد از دو سه بار رفتن جبهه برای آخرین بار به جبهه غرب اعزام می شوند.

شهید محمد رضا قلی تبار نسبت به امام رضا(ع) خیلی ارات عجیب و غریبی داشت. قبل از آخرین اعزام به مشهد می‌روند و برای بیشتر اهالی روستای «کلاجان سادات» سوغاتی می آورند.

 عشق به امام رضا(ع) در وجود محمدرضا، فوران بود، آنقدر که هر بار از جبهه برمی گشت به زیارت می رفت.

عاقبت در سال 62 در جبهه غرب این دو رفیق دو کبوتر پرواز هر دو با با هم به شهادت می رسند، جنازه شهید محمد رضا اشتباهی به زیارت امام رضا(ع) می رود.

سید علی اکبر را که تشیع می کنند خبر می رسد که جنازه محمدرضا قلی تبار اشتباه به مشهد مقدس زیارت آقا علی ابن موسی الرضا(ع) است.

این دو رفیق با هم در سال 1362 شهید می شوند؛ سید مفید را که دفن می کنند، هفت روز بعد جنازه محمدرضا از زیارت امام رضا(ع) که بر می گردد، در کنار رفیق اش سید علی اکبر مفید نژاد دفن می کنند.

این دو کبوتر پرواز حتی با مرگ هم عهدش شان شکسته نمی شود. از گذرگاه بهشت گذشته و در بهشت رفاقتی ابدی بسته، و عهدی دوباره در بهشت تازه می کنند.(فارس)

*غلامعلی نسائی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها