یک روزنامه سوئیسی خبر داد:

حضور بیش از500 تروریست غربی در سوریه

یک روزنامه سوئیسی در گزارشی از صدور تروریسم از غرب به کشورهای دیگر سخن گفته و از مشارکت تروریستهای غربی در حمله مسلحانه اخیردر نایروبی و حضور 500 تا 700 تروریست غربی در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۹۷۸
حضور بیش از500 تروریست غربی در سوریه

روزنامه «اس ار اف» سوئیس در مطلبی با عنوان «صادرات ترور از غرب»، نوشت: در حمله تروریستی در مرکز خریدی در نایروبی همچنین تروریست هایی با گذرنامه های غربی هم مشارکت داشتند. آیا نسل جدیدی از تروریست های غربی در این گونه حملات شرکت می کنند؟

نویسنده در ادامه نوشت: ظاهرا گروه تروریستی موسوم به الشباب در حملات تروریستی به مرکز خرید «وست گیت» در نایروبی توسط گروهی افراطی از انگلیس و آمریکا حمایت می شدند.

بسیاری از مطبوعات آمریکایی با استناد به اطلاعات ارائه شده از وزارت امور خارجه کنیا خاطر نشان کردند که در بین تروریست های شرکت کننده در این حمله مسلحانه، دو یا سه مرد جوان حدودا بیست ساله که محل اقامت آنها آمریکا بوده است نیز حضور داشتند.

همچنین ظاهرا یک زن سفید پوست جوان انگلیسی هم در این حمله تروریستی مشارکت داشته است که همسر وی نیز در حملات تروریستی در متروی لندن در جولای 2005 شرکت کرده بود.

این در حالی است که سازمان های انگلیسی و آمریکایی مشارکت تروریست ها از کشورهای خود در حمله مسلحانه نایروبی را رد کرده اند.

از طرفی مشخص است که همواره گروه های خارجی بیشتری در درگیری های سوریه و در جبهه شورشیان سوری علیه دولت این کشور شرکت می کنند.

«رالف توفوون»، از کارشناسان ترور آلمانی در این راستا اظهار داشته است که حدود 500 تا 700 تروریست افراطی غربی در سوریه حضور دارند. بر اساس اطلاعات سازمان های امنیتی آلمانی حدود 120 نفر از آنها از آلمان به سوریه رفته اند.

«توفوون» همچنین مسئله مشارکت تروریست های غربی در حمله تروریستی در مرکز خرید نایروبی را هم رد نمی کند.

روزنامه «اس ار اف» در بخش دیگری از این مطلب، اینترنت را از مهمترین ابزار برای استخدام نیروهای خارجی در شبکه های تروریستی دانسته و نوشت: این شبکه ها بر بسیاری از جوانان در کشورهای غربی که مهاجر بوده و امیدی به آینده ندارند تاثیر گذاشته است. از این طریق بسیاری از تروریست های اسلامگرای افراطی در کمپ های القاعده آموزش می بینند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها