نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفت: اسناد جدید از استفاده تروریست ها از سلاح های شیمیایی در سوریه داریم که در اسرع وقت آن را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۹۸۷۷۵
اسناد جدید استفاده تروریست‌ها ازسلاحهای شیمیایی درسوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ میخائیل باگدانوف در حاشیه اجلاس سازمان های خبری آسیا – اقیانوس آرام در مسکو افزود: در دیدار اخیر سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با مقامات سوریه در دمشق در زمینه استفاده مخالفان دولت از سلاح شیمیایی اسناد جدید در اختیار روسیه قرار گرفت که این اسناد به سرعت به شورای امنیت سازمان ملل و سازمان بین الملل خلح سلاح شیمیایی ارائه خواهد شد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به رایزنی با مقامات آمریکایی در شورای امنیت و دفتر سازمان خلع سلاح شمیایی برای حل سیاسی بحران سوریه گفت: توقع داریم علاوه بر حادثه 21 آگوست، سایر حوادث سوریه در خصوص کاربرد سلاح شیمیایی در نظر گرفته و گزارش جامع و مطمئن از این حوادث جمع بندی شود.

باگدانوف تاکید کرد: علاقه روسیه و آمریکا و سایر نمایندگان در شورای امنیت در اختیار داشتن حداکثر اطلاعات برای اتخاذ تصمیم های سنجیده و عاقلانه است.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه تصریح کرد: برای جلوگیری از ادامه خونریزی ها و تخریب سوریه و همچنین تهدیدهای جدی آتی باید تلاش کنیم. تلاش روسیه یافتن راهی برای حل سیاسی هر چه سریعتر بحران در سوریه است.

 مسکو تسلیحات شیمیایی سوریه را در خاک روسیه منهدم نمی کند

به گزارش خبرگزاری رویترز ،  وزیر دفاع روسیه می گوید مسکو تسلیحات شیمیایی سوریه را در خاک روسیه منهدم نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه ، سازمان منع سلاح های شیمیایی جمعه برای گفتگو درباره « نابودی سلاح های شیمیایی سوریه » در لاهه تشکیل جلسه خواهد داد.

براساس اسنادی رسمی که این سازمان منتشر کرد، این نشست که قرار است در ساعت 16 به وقت محلی ( 14 به وقت گرینویچ) در مقر سازمان منع سلاح های شیمیایی در لاهه برگزار شود قرار است به 41 کشور عضو شورای اجرایی این سازمان امکان دهد که الحاق سوریه را به کنوانسیون مربوط به سلاح های شیمیایی و آغاز برنامه نابودی این سلاح ها بررسی کنند.

این الحاق سوریه به کنوانسیون سال 1993 در باره ممنوعیت سلاح های شیمیای جزء طرحی است که درباره آن آمریکا و روسیه برای نابود کردن زرادخانه شیمیایی سوریه به توافق رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها