یک کارشناس صنعت خودرو گفت: پس از لغو تحریم صنعت خودرو و بهبود شرایط بین‌المللی شرکت‌هایی چون کیا و پژو سیتروئن نخستین خودروسازانی خواهند بود که به ایران بازمی‌گردند.
کد خبر: ۶۰۰۸۱۶

شهرام آزادی، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در همکاری‌های اقتصادی محاسبه سود و زیان حرف اول را می‌زند بنابراین اگر عامل خارجی چون فشارهای سیاسی برخی کشورها نباشد، شرکت‌هایی چون کیا و پژو سیتروئن برای بازگشت به ایران پیشقدم خواهند شد.

وی با بیان این‌ که حجم صادرات قطعات پژو به ایران به‌قدری بالا بود که این شرکت تمایل دارد مجددا به این بازار بازگردد، خاطرنشان کرد: بنابراین پژو جزو اولین شرکت‌هایی است که به ایران باز خواهد گشت.

وی با اشاره به این‌ که آخرین محصول تولیدی شرکت کیاموتورز در ایران خودروی ریو بود، تصریح کرد: قرار بود پس از آن خودروی سراتو جایگزین زانتیا شود که به دلیل تحریم‌ها این پروژه نیز مسکوت مانده است بنابراین اولین همکاری مشترک کیا موتورز با شرکت‌های ایرانی احتمالا راه‌اندازی پروژه تولید سراتو خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌شود در صورت لغو تحریم صنعت خودرو و همچنین روان‌سازی جریان نقل و انتقال ارز به داخل کشور بازگشت خودروسازان جهانی به ایران آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها