سه عضو باندی که تحت پوشش حمل مسافر، آنان را ربوده و با انتقال به بیابان‌های شهریار در غرب استان تهران، با تهدید چاقو و قمه، اموالشان را سرقت و آنها را در بیابان رها می‌کردند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۰۰۵۵۴
حمله دزدهای خشن به مسافران

به گزارش جام‌جم، ناصر جمال‌اوغلی، بازپرس ویژه قتل و رسیدگی به جرایم مواد مخدر در شعبه پنجم دادسرای شهریار در این باره گفت: چندی پیش مردی با حضور در این شعبه از چهار مرد به اتهام آدم‌ربایی و سرقت اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی که مغازه‌دار بود، معلوم شد روز حادثه برای رفتن به خانه‌اش سوار یک خودروی پراید مشکی شده که در میانه راه راننده تغییر مسیر داده و با ربودن وی، همراه سه همدستش او را به خارج از شهر منتقل و با تهدید چاقو و قمه پنج میلیون تومان پول، گوشی تلفن همراه، سه کارت اعتباری بانکی همراه رمز‌های آن و کارت ملی و شناسنامه‌اش را سرقت کرده و او را بشدت کتک زده و در خارج از شهر رها کرده‌اند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد سارقان حدود 60میلیون تومان پول از کارت‌های اعتباری شاکی را نیز برداشت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده‌ای، تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان آغاز شد و تصاویر رایانه‌ای متهمان فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهریار یادآور شد: تحقیق در این باره ادامه داشت تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی عنوان کردند سرنشینان یک خودروی پراید مشکی اموالشان را دزدیده و تعدادی از آنها را نیز با شوکر تهدید و برخی را هم با قمه و چاقو بشدت زخمی کرده‌اند.

رها شدن مسافر با دست و پای بسته در بیابان

جمال‌اوغلی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات معلوم شد، تصاویر رایانه‌ای به‌دست آمده از متهمان فراری با هم مطابقت دارد و همه شاکیان در دام یک باند خشن گرفتار شده‌اند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهمان فراری ادامه داشت، یک شهروند تهرانی با حضور در مرکز پلیس شهریار و شکایت از چهار عضو یک باند سرقت عنوان کرد، در میدان آزادی تهران سوار یک خودروی پراید مشکی شده که راننده در نزدیکی منطقه تهرانسر به سمت شهریار تغییر مسیر داده و در بیابان‌های این شهر پس از کتک‌زدن وی و تهدید با چاقو و شوکر، همراه سه همدستش پنج میلیون تومان پول، حلقه ازدواج ، چهار کارت اعتباری بانکی، کارت سوخت خودرو، گوشی تلفن همراه، گوشواره‌های طلایی که برای دخترش خریده بوده و نیز مدارکش را سرقت و سپس او را با دست و پای بسته در بیابان رها کرده‌اند.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهریار یادآور شد: بررسی‌ها مشخص کرد مشخصات این سارقان با دزدهای خشنی که پلیس در تعقیبشان بود، مطابقت دارد.

کارت سوخت مسروقه، پلیس را به دزدها رساند

در حالی که جستجو در این باره ادامه داشت، ماموران مطلع شدند متهمان از کارت سوخت تعدادی از شاکیان در چند جایگاه سوخت استفاده کرده‌اند.

جمال‌اوغلی خاطرنشان کرد: با سرنخ به دست آمده ماموران عازم این جایگاه‌ها شده و با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند راکب یک موتورسیکلت و یک خودروی پرشیا از کارت سوخت مسروقه استفاده کرده‌اند. در ادامه هویت این دو مرد شناسایی و آنها در شهریار دستگیر شدند. در تحقیق از این دو مرد معلوم شد آنها کارت‌های سوخت را از دوستانشان خریده و از مسروقه بودن آنها بی‌اطلاع هستند.

اعتراف متهمان

وی یادآور شد: با اطلاعات به‌دست آمده از این سه دوست، آنها دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شدند و معلوم شد آنها همان افرادی هستند که پلیس ماه‌ها در تعقیب‌شان بوده است.

متهمان در مواجهه حضوری با مالباخته‌ها به دزدی‌های خشن خود اعتراف کرده و درباره نحوه دزدی‌هایشان گفتند: با ربودن مسافران و انتقال آنها به بیابان‌های شهریار یا محله‌های خلوت این شهر، با تهدید قمه و چاقو یا شوکر، آنها را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کردیم و در برخی از موارد دست و پای مسافران را با طناب می‌بستیم.

بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهریار خاطرنشان کرد: با اعتراف متهمان به دزدی‌های خشن، برای آنها قرار قانونی صادر شد. جستجو برای دستگیری آخرین عضو فراری باند و کشف اموال مسروقه از آنها ادامه دارد.

زنگ خطری برای مردم

وی ضمن هشدار به شهروندان، از آنها خواست از سوارشدن به خودرو‌های شخصی خودداری و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، اموال قیمتی با خود حمل نکنند، رمز کارت‌های خود را در کنار کارت‌های اعتباریشان قرار ندهند و در صورت مشاهده رانندگان مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یا مراجع قضایی اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها