سرآشپز مشهور تلوزیونی دست خود را در یک حادثه از دست داد اما او هرگز از هدف خود دست بر نداشت و با یک دست مصنوعی هوشمندانه جدید، دوباره به محافل آشپزی بازگشت.
کد خبر: ۵۹۹۹۱۲
دست مصنوعی و کارکرد آن

به گزارش جام جم نما به نقل از "کی پی تی وی" او از دست جدید خود کاملا رضایت دارد و می‌گوید "این دست کاملا هوشمند است و کنترل روی آن نیز مناسب است."

"ادواردو گارسیا" در حال حاضر می تواند یک لوبیای باریک را با دست جدید خود نگه داشته و آن را خرد کند و یا لیوان آب را با دست نگه دارد. مسئله ای که در این میان اهمیت دارد این است که آشپزی به دو دست نیاز دارد. و او برای پیگیری اهداف خود به همچین وسیله ای نیاز داشت.

این دست هوشمند، آخرین و دقیق ترین تکنولوژی در زمینه علم پروتز (prosthetic technology) است. آستین این دست مصنوعی کاملا چسبیده به پوست دست انسان است و بنابراین الکترودهای این دست مصنوعی کاملا منطبق بر پوست انسان است. این کمک می کند که با حرکت ماهیچه‌های دست گارسیا حرکت مورد نظر او پیش بینی و پیاده سازی شود.

زمانیکه ماهیچه ساعد منقبض می شود دست تشخیص می دهد که باید پنجه را ببندد و زمانی که ماهیچه مچ منقبض می شود و ماهیچه ساعد آزاد می شود دست تشخیص می دهد که باید باز شود.

این دست می تواند یک شیء را در 25 حالت بگیرد و از طریق وایرلس و بلوتوث نیز می تواند مکانیزه شود.

دکتر "مک لینگ" با گارسیا همکاری می کند تا سایر نیازمندی‌های یک آشپز را شناسایی کند. "من می خواهم مطمئن شوم تا تنظیمات دستگاه کلیه نیازهای او را پوشش می دهد."

این دست از سیلیکون و فیبر کربن ساخته شده و داخل آن از یک باطری سبک لیتیومی که منعطف است بهره گرفته شده که می‌تواند یک روز بدون شارژ شدن مجدد کار کند.

فعالیت‌های روزمره برای گارسیا مهم است زیرا او نه تنها یک سر آشپز حرفه‌ای است بلکه یک ورزشکار نیز هست.

یک بار که گارسیا به شکار رفته بود هنگام بازگشت دستش در برخورد با یک کابل حاوی جریان الکتریسیته دچار شوک بسیار عظیمی شد و پس از این که توانست خود را برای درمان به بیمارستان شهر برساند پزشکان گفتند که دست او بایستی قطع شود.

وی خاطر نشان می کند که پس از این برق گرفتگی مچ دستم چرخیده بود و کاملا سیاه شده بود. گارسیا 48 روز در بیمارستان بستری بود و پس از 21 عمل جراحی سلامتی خود را بازیافت.

وی هم اکنون در برنامه تلوزیونیش به نام Active Ingredient بر روی نه تنها غذاها بلکه نحوه‌ی شکل گرفتن مواد اولیه و ریشه‌ی آنها می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها