سه مرد تبهکار که با طراحی نقشه فروشنده سنگ های قیمتی را به قتل رسانده بودند، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۹۵۶۴
قتل فروشنده سنگ های قیمتی با انگیزه سرقت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، بامداد روز یکشنبه 13 مرداد 1392 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در خیابان وفایی برومند، به کلانتری113 بازار اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد دو نفر ناشناس با بستن دست، پا و دهان مقتول (62 ساله) اقدام به ارتکاب جنایت کرده و یکی از دوستان مقتول به نام «محمدرضا . پ» (35 ساله) را نیز با دست و پای بسته شده در داخل یکی از اتاق ها حبس و نهایتا پس از سرقت خودرو پراید و مقداری جواهرات و سنگ های قیمتی، از محل متواری شده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دوست مقتول (محمدرضا . پ) در خصوص شب حادثه به کارآگاهان گفت:من در زمینه خرید و فروش سنگ های قیمتی با مقتول فعالیت داشتم؛ شب حادثه، دو نفر از دوستان متوفی به نام های جمال و فرهاد به منزل وی آمدند؛ پس از صرف شام، برای خوابیدن به داخل اتاق خواب رفتم اما مقتول به همراه «جمال» و «فرهاد» همچنان بیدار ماند که پس از گذشت چند ساعت ناگهان متوجه شدم که جمال و فرهاد در حال خفه کردن مقتول هستند؛ برای کمک کردن به مقتول با جمال و فرهاد درگیر شدم اما آنها دست و پا و دهان مرا نیز بستند که بیهوش شدم؛ هنگامی که به هوش آمدم، سعی کردم تا جلوی دهانم را باز کرده و درخواست کمک کنم اما نتوانستم؛ به زحمت، خود را به اتاق پذیرایی رسانده و مشاهده کردم که مقتول روی زمین افتاده؛ خودم را به درب آپارتمان رسانده و از همسایه ها درخواست کمک کردم که جوانی آمد و دست و پای مرا باز کرد؛ سراغ مقتول رفتیم که متوجه شدیم او فوت کرده است.

تحقیقات پلیسی و دستگیری عاملان جنایت

با توجه به سرقت خودروی پراید مقتول، دستور توقیف خودرو به همراه دستگیری سرنشینان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد که تنها پس از گذشت دو روز، خودروی پراید به صورت رها شده و توسط گشت کلانتری 121 سلیمانیه کشف شده است.

در ادامه، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که مقتول با «محمدرضا . پ» دارای اختلافات شدید مالی بوده اما او در تحقیقات منکر هرگونه اختلاف با مقتول گردید و مدعی شد که مقتول دوست صمیمی و شریک کاری وی بوده و هیچگونه اختلافی با مقتول نداشته است.

همزمان با بررسی صحت اظهارات «محمدرضا . پ»، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه «جمال» (46 ساله) در منطقه تهرانپارس – خیابان سراج شده و وی را دستگیر می کنند.

کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه «جمال»، موفق به کشف قسمتی از اموال مسروقه شامل یک عدد سکه قدیمی و مقداری سنگ قیمتی شدند.

«جمال» در همان مراحل اولیه تحقیقات عنوان داشت که اموال مسروقه را به همراه یکی از دوستانش به نام «فرهاد . ح» (24 ساله)، از «محمدرضا . پ» (دوست مقتول) دریافت کرده که بلافاصله «فرهاد» نیز در همان تاریخ دستگیر و صحت اظهارات «جمال» را تأیید کرد.

با انتقال متهمان به اداره دهم، «جمال» در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:«من نیز در کار خرید و فروش سنگ های سنگ های قیمتی با متوفی و «محمدرضا» آشنا شدم و قرار بود تا یک دستگاه سنگ تراشی را از آنان خریداری کنم؛ شب حادثه، زمانیکه به همراه فرهاد به منزل متوفی رفتیم، من با مقتول شروع به بازی شطرنج کرده و «محمدرضا» و «فرهاد» نیز مشغول تهیه آبمیوه شدند؛ پس از خوردن آبمیوه، ناگهان متوفی بیهوش شد وآن زمان متوجه شدم که محمدرضا اقدام به دادن آبمیوه مسموم به متوفی کرده؛ قصد خارج شدن از خانه را داشتم اما محمدرضا مانع شد؛ در اواخر شب، فرهاد از پشت سر گلوی مقتول را گرفت و ما دو نفر نیز دست و پای متوفی را بستیم؛ محمدرضا یک عدد سکه قدیمی به من داد و مدعی شد که 500 میلیون تومان ارزش دارد سپس سنگ های قیمتی مقتول و محمدرضا را برداشته و طبقه نقشه و برای منحرف کردن مسیر تحقیقات پلیس، اقدام به بستن دست و پای «محمدرضا» کرده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادیم».

فرهاد نیز ضمن تأیید اظهارات جمال، در ادامه تحقیقات به کاراگاهان اظهار کرد:«به پیشنهاد محمدرضا و طبق نقشه از قبل طراحی شده، برای سرقت سنگ های قیمتی به منزل متوفی رفتیم ؛ پس از تهیه آبمیوه، «محمدرضا» داروی خواب آور در داخل آبمیوه ریخت ؛ پس از بیهوش شدن مقتول، من گلوی او را از پشت سر گرفته و فشار دادم و محمدرضا و جمال نیز دست و پای مقتول را بستند و پس از سرقت، از محل متواری شدیم».

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح دو متهم پرونده و همچنین وجوه برخی تناقضات در اظهارات «محمدرضا . پ»، وی نیز روز شنبه 30 شهریور ماه سال جاری دستگیر شد و در اظهارات اولیه همچنان منکر هرگونه ارائه طرح و پیشنهاد جنایت به دیگر متهمان پرونده و یا مشارکت در آن شده است.

سرهنگ آریا حاجی زاده گفت:با صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی، هر سه متهم پرونده جهت انجام تحقیقات و مشخص شدن نقش و مشارکت هر یک از متهمان در جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات تخصصی از متهمان در دستور کارآگاهان ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها