بر اثر غرق شدن قایق مهاجران غیرقانونی نزدیک سواحل اسپانیا، یک مهاجر کشته شد و بیش از ده نفر دیگر ناپدید شدند.
کد خبر: ۵۹۸۲۵۳

چند بالگرد و کشتی نزدیک شهر سبته اسپانیا در شمال مغرب در جستجوی 12 نفری هستند که در پی واژگون شدن قایق حامل آنها احتمالا در دریا ناپدید شدند. حدود 30 نفر دیگر از سرنشینان این قایق توانستند خود را نجات دهند.

گروه‌های امداد در همین منطقه جسد یک مرد را در قایقی که از مسیر خود منحرف شده بود پیدا کردند، اما مشخص نیست او جزو‌ 12 نفری است که ناپدید شده‌اند یا نه.

در مجموع 157 نفر که تلاش می‌کردند از طریق دریا و به طور غیرقانونی خود را به اسپانیا برسانند دوشنبه در آب‌هایی که اسپانیا را از مغرب جدا می‌کند نجات داده شدند.

از سوی دیگر پلیس مغرب نیز 39 مهاجر را در تنگه جبل‌الطارق رهگیری کرد.گروه‌های امداد دریایی نیز دو گروه 27 نفری از مهاجران را که سوار دو قایق بودند نزدیک سواحل آلمریا و گرانادا در جنوب اسپانیا نجات دادند.

سخنگوی امداد دریایی اسپانیا اعلام کرد همه این افراد به نظر سالم و سرحال هستند.از سوی دیگر، پلیس 19 نفر را که مخفیانه در جزیره کوچک لا گراسیوزا در مجمع‌الجزایر قناری پیاده شده بودند، بازداشت کرد. سخنگوی پلیس اسپانیا خاطرنشان کرد در بین آنها شش نوجوان سیزده تا پانزده ساله و یک دختربچه یازده ساله وجود دارند.

مهاجران غیرقانونی زیادی تقریبا هر روز تلاش می‌کنند از مغرب از طریق دریا با عبور از تنگه جبل‌الطارق یا از طریق زمینی با عبور از مرز بین سبته و ملیله در منتهی‌الیه شمالی مغرب خود را به اسپانیا برسانند./ واحد مرکزی خبر

15زخمی در آتش‌سوزی زیر دریایی روسیه

15 نفر پس از آتش‌سوزی داخل یک زیردریایی هسته‌ای در حال تعمیر در خاور دور روسیه، مصدوم و در بیمارستان بستری شدند.کمیته تحقیق روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: 15 مجروح حادثه در بیمارستان نظامی نیروی دریایی تحت درمان قرار دارند.

زیردریایی «تومسک» سال 2009 برای تعمیر در یکی از کارگاه‌های دریایی در بلوشویی کامن در 30 کیلومتری شهر بندری ولادی‌وستوک از دور فعالیت خارج شده بود.

یکی از مقامات بلندپایه نیروی دریایی روسیه در اقیانوس آرام اطمینان داده بود همه چیز در بخش‌های مختلف عادی است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود بر اساس اطلاعات اولیه، این حادثه به سبب تخلف از مقررات امنیتی در زمان کارهای مربوط به جوشکاری صورت گرفت./ واحد مرکزی خبر

مورچه بلای جان نوجوان آمریکایی شد

مدیر یک مدرسه راهنمایی در ایالت تگزاس اعلام کرد کامرون اسپینوزا دانش‌آموز پسر سیزده ساله این مدرسه به سبب حساسیت شدید ناشی از گازگرفتگی مورچه در یک مسابقه فوتبال جان باخت.

این بازیکن فوتبال هفته پیش هنگام بازی مورد حمله مورچه‌ها قرار گرفت. وی در زمان استراحت بین دو نیمه حساسیت شدید نشان داد.

شاهدان گفتند اسپینوزا دو بار قبل از ورود پزشکان هوشیاری‌اش را از دست داد و سپس وی را بسرعت به بیمارستان منتقل کردند. وی برای چند روز در شرایط بحرانی به سر برد.تعداد بسیار کمی در زمان استراحت دو تیم متوجه این حمله شدند و سرمربی تیم به اسپینوزا گفته بود یک بطری آب روی خودت بریز و اسپری بزن اما بعد از مدتی این نوجوان از فرط درد شروع به فریاد می‌کند.

یکی از اعضای هیات مدیره این مدرسه گفت از پیدا شدن بیش از 20 لانه مملو از مورچه در اطراف این زمین فوتبال خشمگین شده است./ واحد مرکزی خبر

آواره شدن 6000 اندونزیایی در فوران آتش‌نشان

در پی خروج دود و فوران عظیم آتشفشانی در جزیره سوماترای اندونزی، حدود 6000 نفر منازل خود را تخلیه کردند.

کوه سینا بونگ در شمال استان سوماترای اندونزی روز یکشنبه شروع به فعالیت کرد و سنگ و گدازه‌های قرمزرنگ از آن خارج و روی روستاهای اطراف پرتاب شد.

سخنگوی سازمان فجایع ملی اندونزی گفت تاکنون ساکنان شش روستا در سه کیلومتری مناطق اطراف این کوه آتشفشانی منازل خود را تخلیه کرده و در مساجد، سرپناه‌ها و ادارات دولتی اسکان داده شدند.آخرین فوران این آتشفشان در ماه آگوست و سپتامبر 2010 پس از نزدیک به یکصد سال خاموشی شروع به فوران کرد که بر اثر آن 12 هزار نفر آواره شدند.در اندونزی ده‌ها آتشفشان فعال است و به اصطلاح در «حلقه آتش» بین اقیانوس آرام و هند قرار گرفته است./ واحد مرکزی خبر

5 کشته در معدن چین

پنج نفر بر اثر استنشاق گاز سمی در یک معدن گوگرد در استان هونان در مرکز چین جان باختند.

مسئولان محلی گفتند این حادثه هنگامی روی داد که معاون معدن و دو کارگر برای بررسی تجهیزات تهویه مطبوع، وارد یکی از چاه‌های معدن شدند.

به گفته همین منابع، یکی از این سه نفر توانست خود را نجات دهد، اما دو نفر دیگر همراه سه نفر دیگری که برای نجات آنها وارد چاه شده بودند جان باختند.ماه مارس به این معدن دستور داده شده بود برای اصلاح تاسیسات، فعالیت خود را متوقف کند، اما این ماه اجازه یافت بار دیگر تولید خود را ازسرگیرد. با وجود این هنوز فعالیت خود را از سر نگرفته بود، زیرا منتظر مجوزهای دیگر از سوی مسئولان آتش‌نشانی، ایمنی کار و پلیس بود./ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها