کشف 40 تن مواد آرایشی تقلبی

مرد قاچاقچی که 40 تن مواد اولیه آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را به کشور وارد کرده و قصد داشت آنها را با نصب برچسب‌های مربوط به شرکت‌های معتبر بفروشد، از سوی پلیس شهرستان بهارستان در غرب استان تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۷۵۴۶
کشف 40 تن مواد آرایشی تقلبی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ داوود عبدالمالکی، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران گفت: چند روز پیش ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا اطلاع یافتند مردی در زمینه تهیه و فروش مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی فعالیت می‌کند و قصد دارد بزودی محموله جدیدی را به شهرستان بیاورد.

وی افزود: با تشکیل پرونده‌ای، تحقیقات پلیس برای دستگیری متهم و کشف محموله از وی آغاز شد. جستجو در این باره ادامه یافت تا این که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد این مرد به انبار شرکتی در شهرک قلعه‌ میر شهرستان بهارستان رفت و آمد دارد و می‌خواهد محموله‌ای از مواد اولیه لوازم بهداشتی و آرایشی غیرمجاز را به انبار انتقال دهد ، سپس آن را از طریق دیگر همدستان خود بفروشد.

دستگیری مرد قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا با زیرنظر گرفتن مخفیگاه متهم، با هماهنگی قضایی وارد انبار یک کارخانه در شهرک صنعتی قلعه‌میر شدند و متهم را دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: با دستگیری متهم، وی به مرکز پلیس انتقال یافت و در بازرسی از انبار،40 تن مواد اولیه تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز به ارزش 600 میلیون تومان کشف و ضبط کردند.

در تحقیق از متهم معلوم شد وی این محموله را از خارج از کشور به طور غیرقانونی وارد کرده و قصد داشته است همراه واسطه‌هایش به لوازم آرایشی و بهداشتی تبدیل کند و با نصب برچسب‌های مربوط به شرکت‌های تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر، آنها را در بازار به قیمت بالاتر به فروش برساند که پیش از این اقدام دستگیر شده است.

بنا بر این گزارش، برای متهم قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

ایران؛ دومین کشور مصرف‌کننده لوازم آرایش

چنین اخباری در حالی به گوش می‌رسد که براساس آمار کشور ما دومین مصرف‌کننده لوازم آرایش در جهان است و بر اساس همین آمار که از سوی محققان در این باره منتشر شده، هر زن ایرانی به‌طور میانگین سالانه 150 دلار صرف خرید لوازم آرایشی می‌کند که عمدتا از کشور‌های چین، ترکیه ، تایلند یا از مرزهای شرقی و غربی کشور به صورت غیرقانونی و بدون نظارت وارد کشور می‌شود.

از سوی دیگر، گرایش به استفاده از مواد آرایشی این فرصت را برای سودجویان ایجاد کرده است تا با تهیه و توزیع انواع لوازم آرایش که عمدتا نیز تقلبی بوده و عوارضی از قبیل ناراحتی و پیری پوست را همراه دارد، به پول‌های بادآورده برسند.

به‌طور میانگین هر ماه از سوی اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌های مسئول مقادیری از لوازم آرایشی تقلبی و خطرناک در حاشیه شهر‌های بزرگ که در بدترین شرایط محیطی تولید می‌شود، کشف می‌شود که باید آن را زنگ هشداری جدی تلقی کرد.

با این روند و با بررسی در بیمارستان‌ها و مطب پزشکان متخصص پوست شاهد این واقعیت تلخ و گزنده خواهیم بود که بسیاری از استفاده‌کنندگان این قبیل لوازم آرایشی، دچار مشکلات جدی می‌شوند. این موضوع بر این باور مهر تائید خواهد زد که هیچ نظارتی بر بازار فروش این گونه لوازم وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها