بانک مرکزی اعلام کرد:

ارز مسافرتی همچنان 300 دلار

زائران حج ۳۰۰ دلار ارز مسافرتی می‌گیرند

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بر اساس قانون و مصوبه بانک مرکزی، هر زائر حج تمتع می‌تواند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملت، ۳۰۰ دلار ارز مبادلاتی دریافت کند.
کد خبر: ۵۹۶۳۳۶

به گزارش ایرنا، غلامرضا رضایی، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: براساس قانون و مصوبه بانک مرکزی هر زائر حج تمتع می‌تواند مانند سال گذشته ۳۰۰ دلار ارز از بانک‌ها تهیه کند، با این تفاوت که در سال گذشته زائران ارز مرجع دریافت کردند، اما امسال به علت حذف ارز مرجع، ارزی که به زائران تعلق می‌گیرد با نرخ ارز مبادلاتی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس این به همه مدیران کاروان‌ها اطلاع‌رسانی شده است که زائران می‌توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی اعم از کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعبه‌های ارزی بانک ملت مراجعه و نسبت به دریافت ارز اقدام کنند. وی اظهار کرد: بر اساس این هر فرد باید شخصا با مراجعه به بانک ملت و همراه داشتن مدارک مورد نیاز نسبت به گرفتن ارز خود اقدام کند. تعلق ۳۰۰ دلار به زائران حج تمتع در حالی است که زائران عتبات‌عالیات فقط می‌توانند ۲۰۰ دلار به نرخ مبادلاتی از بانک‌ها دریافت کنند.

88 درصد حجاج ایرانی بین ۴۰ تا ۸۰ سال دارند

از مجموع ۶۴ هزار زائر ایرانی حج ۹۲، بیش از ۵۶ هزار و ۳۲۰ نفر معادل ۸۸ درصد آنها بین ۴۰ تا ۸۰ سال دارند.

بر اساس این گزارش نزدیک به ۱۲ درصد زائران ایرانی حج ۹۲ زیر ۴۰ سال و 0.6 درصد زائران معادل ۶۰۰ نفر نیز بالای ۸۰ سال دارند. علاوه بر این، کوچک‌ترین زائر ایرانی حج امسال چهار سال و سالمندترین نیز ۹۴ سال دارد. در حج امسال، حدود ۶۴ هزار زائر ایرانی در قالب ۵۰۰ کاروان به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند. نخستین گروه زائر ایرانی حج ۹۲ شامل زائران استان تهران و خراسان‌رضوی، ۲۳ شهریور عازم سرزمین وحی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها