مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار :

قیمت تخم مرغ امروز تعیین می‌شود

در حالی که مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار قیمت هر شانه تخم مرغ را ۹ هزار تومان منطقی می‌داند، از تعیین قیمت تخم‌مرغ در جلسه امروز با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر می‌دهد.
کد خبر: ۵۹۵۴۱۰
قیمت تخم مرغ امروز تعیین می‌شود

هدایت اصغری  با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز قبل از ظهر در جلسه با وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت تخم مرغ و برنامه‌های عرضه مستقیم این محصول تعیین می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه ماهانه 15 هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور تولید می‌شود، گفت: هیچ محدودیتی از نظر عرضه این محصول وجود ندارد و این محصول در مکان‌هایی که در سازمان میادین میوه مشخص می‌شود، عرضه خواهد شد.

اصغری همچنین با توجه به افزایش اخیر قیمت نهاده‌ها‌ی تولید و خوراک طیور در بازار که قیمت تمام شده تولید را افزایش داده است، قیمت منطقی هر شانه تخم‌مرغ را 9 هزار تومان عنوان می‌کند.

به گفته اصغری مرکز پشتیبانی امور دام 200 هزار تن خوراک طیور را دیروز به مرغداران اختصاص داده است و قیمتهای آن امروز تعیین می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: قیمت‌های جدید همان قیمت‌های قبلی هر کیلوگرم 1050 تومان و ذرت 700 تومان باشد.

اصغری گفت: قیمت‌های بالاتر نهاده تولید قیمت مرغ و تخم مرغ را در بازار افزایش خواهد داد، بنابراین شرکت پشتیبانی امور دام باید به قیمت‌های قبل خوراک طیور را به مرغداران تحویل دهد.

مدیر عامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار در پاسخ به اینکه آیا تحویل این نهاده‌ها قیمت را در بازار متعادل خواهد کرد، گفت: نهاده‌هایی که از سوی شرکت پشتیبانی امور دام تحویل مرغداران می‌شود، تنها 15 درصد نیاز آنها را تامین می‌کند و مرغداران 85 درصد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند.

وی افزود: اما همین میزان اندک توزیع نهاده نیز با توجه به اینکه قیمت نهاده‌های بازار را متعادل کرد، در پایین آوردن قیمت محصولات پروتئینی موثر دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار تصریح کرد: با توجه به تاثیر 75 درصدی قیمت نهاده‌ها در قیمت تمام شده تولید پایین آمدن بیش از اندازه قیمت محصول نیز باعث متضرر شدن تولید کننده می‌شود، بنابراین تمام تلاش باید به تامین ارزان نهاده‌های تولید مصروف شود، تا قیمت محصولات از این طریق پایین بیاید.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها