کلاهبرداری 60 میلیارد تومانی زن شیاد

زنی که به بهانه فروش خودروی مدل بالا از 62 خریدار خودرو در تهران حدود 60 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد و در مواجهه حضوری با مالباخته‌ها، به برخی کلاهبرداری‌هایش اعتراف کرد.
کد خبر: ۵۹۵۳۶۳
کلاهبرداری 60 میلیارد تومانی زن شیاد

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11، از زنی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: برای خرید خودروی مدل بالا به نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی رفتم و پس از جویا شدن قیمت خودروی آی‌ایکس از زنی که مدیر فروش بود، تصمیم گرفتم شش دستگاه از این مدل خودرو را بخرم.

وی اضافه کرد: طبق خواسته مدیر فروش، به دفتر یک شرکت بازرگانی که با وی همکاری داشت، رفتم و پس از نوشتن قولنامه و عقد قرارداد، 445 میلیون تومان به این زن پرداخت کردم و قرار شد یک ماه دیگر خودروها را تحویل دهد، اما به وعده‌هایش عمل نکرد و وقتی به دفترش مراجعه کردم، مدعی شد به دلیل مشکلاتی در روند تحویل خودرو، باید مدتی را صبر کنم.

بیماری، ترفند دیگر زن کلاهبردار بود

شاکی یادآور شد: البته فروشنده خودرو گفته بود در صورت تاخیر در تحویل خودروها، ضرر مالی‌ام را جبران خواهد کرد. پس از مدتی وقتی برای پیگیری موضوع به دفتر شرکت رفتم، او این بار ادعا کرد به دلیل ابتلا به سرطان، پول‌هایش را صرف هزینه درمان کرده و باید مدتی دیگر را هم منتظر بمانم تا او پس از بهبود، خودرو‌ها را تحویل دهد.

وی خاطرنشان کرد: او این بار نیز 160 میلیون تومان دیگر از من گرفت و بابت آن یک فقره چک ضمانتی به من داد. از آن به بعد از زن فروشنده خبری نشد و به تلفن همراهش و تلفن محل کارش نیز پاسخگو نبود. بناچار به دفتر شرکت رفتم و متوجه شدم کسی در آنجا حضور ندارد و افراد دیگری هم به این محل آمده و از او به اتهام کلاهبرداری شاکی هستند.

شکایت‌های دیگر از متهم فراری

با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری زن کلاهبردار آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در دادسرا، از این زن به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در تحقیق از این افراد معلوم شد، آنها نیز با اعتماد به زن جوان که مدیرفروش نمایندگی یک شرکت خودروسازی معتبر بوده، بابت خرید خودرو‌های مدل بالا از صد میلیون تا چهار میلیارد تومان به وی پرداخت کرده، اما موفق به تحویل گرفتن خودروهایشان نشده‌اند و از زن شیاد به اتهام کلاهبرداری شکایت دارند.

در ادامه ماموران آگاهی با اطلاعات به دست آمده از شاکی و چهره‌نگاری رایانه‌ای از او متوجه شدند، تصاویر به دست آمده از متهم با یکدیگر مطابقت دارد و او، شاکیان را به شیوه‌ای مشابه به دام انداخته است.

دستگیری زن شیاد

جستجو‌ها ادامه یافت تا این که زن کلاهبردار هنگامی که فرد دیگری را به دام انداخته و قصد کلاهبرداری چند صد میلیونی از او را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

زن شیاد در بازجویی مقدماتی ادعا کرد شاکیان دروغ می‌گویند و قراردادها در دفتر کارش به صورت قانونی نوشته شده و مردی که صاحب نمایندگی است نیز گفته‌هایش را تائید می‌کند.

در ادامه صاحب نمایندگی خودرو به پلیس آگاهی احضار و در بازجویی مدعی شد از کلاهبرداری این زن خبری نداشته و او به عنوان مدیر فروش برایش کار می‌کرده است.

62 شاکی در پرونده متهم

در پی اظهارات متناقض این مرد، برای وی نیز قرار قانونی صادر شد. در حالی که تحقیق از زن شیاد ادامه داشت، 62 شاکی با حضور در پلیس آگاهی و دادسرای ناحیه 11 تهران از زن متهم به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

در ادامه مشخص شد متهم حدود 60 میلیارد تومان به بهانه فروش خودروهای مدل بالا، کلاهبرداری کرده است.

به این ترتیب، روز گذشته زن کلاهبردار، صاحب نمایندگی خودرو و مردی که متهم ادعا می‌کرد او فریبش داده و همدستش بوده است، برای ادامه تحقیقات و مواجهه حضوری با شاکیان به دادسرا منتقل شدند.

اعتراف به کلاهبرداری میلیاردی

ابتدا زن کلاهبردار که «نوشین» نام داشت، در مواجهه حضوری با 30 نفر از شاکیان عنوان کرد، گفته‌های برخی آنها را قبول دارد و مبالغی از یکصد میلیون تومان به بالا به آنها بدهکار است، اما شکایت تعدادی از شاکیان را نیز رد و ادعا کرد آنها پول‌های خود را به واسطه افراد دیگری به وی داده‌اند که در این میان مبالغ کمی تحویل وی شده است.

متهم اضافه کرد: من سال‌ها در زمینه خرید و فروش خودرو در نمایندگی شرکت‌های خودروسازی کار می‌کردم و خرید و فروش‌هایم قانونی بوده و قصد داشتم خودرو‌های مدل بالا را به شاکیان تحویل دهم، اما به دلیل این که شرکت تعداد محدودی خودرو برای فروش به ما داده بود، ناچار بودم با دلالان معامله کنم.

وی یادآور شد: همین موضوع باعث بروز مشکلاتی شد و من مجبور شدم برخی از این خودرو‌ها را به قیمت بالاتر بخرم و به مشتریان نیز با قیمت بالاتری تحویل دهم. بناچار تعداد کمی از خودرو‌ها را تحویل دادم و به دلیل بدهی مالی‌ای که داشتم، نتوانستم به تعهدات خود عمل کنم.

متهم اضافه کرد: کارت‌های اعتباری بانکی‌ام نیز در اختیار سه مردی بود که از آنها خودرو می‌خریدم و به مشتریان تحویل می‌دادم تا به این ترتیب نقل و انتقالات پول‌ها راحت‌تر انجام گیرد. بعد که فهمیدند دچار مشکل مالی شده‌ام از پس دادن کارت‌ها خودداری کردند.

انکار به همدستی با متهم

در ادامه یکی از فروشندگان خودرو که با متهم زن همکاری داشت، به اتهام مشارکت در کلاهبرداری در جایگاه قرار گرفت و مدعی شد با او همدست نبوده، بلکه این زن با او معامله خودرو کرده و وی نیز در قبال آن پولش را گرفته است و از قصد و نیت او بی‌خبر است و کارت‌های اعتباری بانکی متهم که در اختیارش بوده، فقط به دلیل ضمانت پرداخت پول‌های وی بابت فروش خودرو بوده نه چیز دیگر. در همین رابطه نیز 59 خودروی مدل بالا به متهم فروخته است و اتهام خود را قبول ندارد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها به منظور مشخص شدن دیگر ابعاد پرونده ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها