کلاهبرداری با عنوان خرید و فروش وام

فردی کلاهبردار که به صورت غیر مجاز و از طریق تبلیغ درج آگهی 44 نفر را به بهانه خرید و فروش وام ،فریب و مبالغ میلیونی از آنان کلاهبرداری کرده بود توسط ماموران پلیس شهرستان برخوار اصفهان دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۹۵۰۷
کلاهبرداری با عنوان خرید و فروش وام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ناصر بیگلری فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از مردم مبنی بر اینکه فردی با درج آگهی تحت عنوان خرید و فروش وام مبالغ کلانی وجوه نقد از آنان کلاهبرداری و متواری شده است، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود:در بررسی های انجام شده مشخص شد متهم مورد نظر با تاسیس دفتری در شهر اصفهان با تبلیغ گسترده و پس از جلب اعتماد مردمی از تعدادی به بهانه خرید و فروش وام مبالغ کلانی وجوه نقد دریافت و سپس بصورت شبانه دفتر خود را تخلیه و متواری می شود.

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه در این خصوص موضوع پیگیری و با انجام تحقیقات انتظامی متهم شناسایی و دستگیر شد، افزود: تاکنون بیش از 44 نفر از مالباختگان که برخی از آنان مبالغی بین 60 تا70 میلیون ریال به این کلاهبردار پرداخت کرده بودند شناسایی شد.

وی با اشاره به اینکه فرد متهم دارای سوابق کیفری بوده و در آخرین دستگیری خود قبل از انجام این کلاهبرداری حتی هویت خود را پنهان و نام خود را با عنوان جعلی اعلام کرده، تصریح کرد: وی بدلیل ارتکاب اعمال مجرمانه نظیر جعل عنوان، سرقت و صدور چک بلامحل تحت تعقیب مراجع قضایی نیز بوده است .

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه تحقیقات کماکان جهت شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی ادامه دارد به مردم توصیه کرد و گفت: قبل از ثبت نام و یا هر نوع اقدام در خصوص فعالیت شرکت ها و امثال آن با استعلام از سازمان های دولتی و مرتبط حتما از قانونی بودن آن مطلع شده و یا با مراجعه به مراکز پلیس نحوه فعالیت اینگونه شرکت ها را اعلام و در صورت تایید اقدام به سرمایه گذاری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار استان اصفهان همچنین یادآور شد: در صورت مشاهده موارد مشکوک و اینچنینی مراتب را در سریعترین زمان ممکن به پلیس گزارش تا اقدام لازم و قانونی صورت گیرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها