هر پدیده حقیقی و مجازی موجود در اطراف ما، بلاتشبیه حکم چاقو را دارد که دسته خودش را نمی‌برد. یعنی که هم می‌تواند در مسیر دعوا و چاقوکشی و قتل و خونریزی استفاده نادرست و ناشایست از آن شود و هم که در دستان توانمند و عالمانه یک پزشک جراح قرار گیرد و نجات‌بخش جان هزاران بیمار رفته تا اتاق عمل گردد و دکتر لبخندزنان از اتاق عمل بیرون بیاید و رو به همراهان نگران بیمار بگوید: «الحمدلله به خیر گذشت. حال بیمار شما خوب است.»
کد خبر: ۵۹۵۳۶۲
فرقه ضالّه فیس‌بوکیّه؟!

فضای مجازی اینترنت هم همین‌گونه است. از هر سایت مجازی اینترنتی اگر استفاده خوب بشود، بعید است که خوب نباشد و اگر استفاده بد به عمل آید، بعید است که بد نباشد.

الان همین شبکه اجتماعی فیس‌بوک را ملاحظه بفرمایید. آمار می‌گوید که بالاترین کاربران را در سطح جهان دارد و بنابراین نمی‌شود روی آن خاک ریخت که دیده نشود.

منتهی ما بالاخره نفهمیدیم که پیوستن به این شبکه سابقا دارای اشکال(که ما به شوخی به آن فرقه ضالّه فیس‌بوکیه می‌گفتیم!)، اکنون بلااشکال می‌باشد یا که چی؟.... ملت و اخیرا دولت چه کند؟ عضو شود، عضو نشود؟ اد کند، اد نکند؛ اکسپت نماید، اکسپت ننماید؛ لایک بزند، لایک نزند؛... خلاصه چه خاکی بر سر فیس‌بوک خودش بریزد؟

بسته پیشنهادی: تا دیروز سر پیوستن برخی از آحاد ملت به شبکه اجتماعی فیس‌بوک، بحث و نظر داشتیم؛ الان برخی از اعضای دولت هم به آن اضافه شده‌اند. فلذا باید تکلیف قضیه روشن شود، قبل از آن که همه با چراغ خاموش وارد فیس‌بوک شوند. در همین خصوص عرایضی داریم:

1 ـ تعیین تکلیف: اگرچه مردم خودشان تکلیف خودشان را بهتر می‌دانند، اما پیشنهاد می‌شود که این جنبه حقوقی قضیه هر چه زودتر روشن شود که دولت و ملت با خیال راحت عضو فیس‌بوک شوند یا از آن خارج شوند. اگر اشکال ندارد، پس چرا همه دنبال فیلترشکن برای ورود به این شبکه می‌گردند؟ یک بام و دو هوا که نمی‌شود. یا مکن با فیس‌بوکی دوستی‌/ ‌یا که اد کن دوستی در خور به خویش!

2 ـ سفر مجازی: در دولت قبل، باب سفرهای استانی باز شد که به اندازه و در راه رضای خدایش خوب است. الان به‌جبران سفرهای زیادی که آن موقع شد، دولت به سفرهای مجازی داخل اینترنت روی نیاورد. این‌طور نشود که وزرای ما با اهالی مناطق محروم، فقط چت کنند. چنان که شاعری فرمود: بنشین و سفر کن که به غایت نیکوست‌/ ‌بی‌منت پا گرد جهان گردیدن!

3 ـ تعیین مسئول: آن دسته از وزیران و مدیران و مسئولان پیشرفته‌ای که عضو شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک هستند؛ خودشان بعید است که به کارهای صفحه‌شان برسند. بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای رتق و فتق جمیع امور مربوط به فیس‌بوک؛ اعم از اکسپت کردن درخواست‌کنندگان دوستی، پرینت گرفتن از کامنت‌های دوستان، شمردن تعداد لایک‌ها و... امثال این فعالیت‌های ضاله، یک مسئولی مشخص کنند درخصوص اشتغالزایی بیشتر که داخل یک دفتری جایی بنشیند و به این چیزها برسد. مثلا دفتر رسیدگی به امور فیس‌بوکیه!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
خیلی جالب
Saudi Arabia
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
خیلی جالب و منطقی بود.... شاهزاده خانوم حق ورود دارن...شعبون استخونی نخیر ؟؟

نیازمندی ها