ترفندی جدید در فضای مجازی که شارژ تلفن همراه شهروندان را به بهانه دادن شارژ بیشتر خالی می کرد.
کد خبر: ۵۹۵۰۲۹
شارژ تلفن همراه بهانه ای برای کلاهبرداری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، فردی با مراجعه به پلیس فتا استان کرمانشاه نسبت به از دست رفتن شارژ تلفن همراه خود شاکی و خواستار پیگیری آن شد، پس از بررسی های پلیسی مشخص شد، شاکی برای شارژ بیشتر از ترفندهایی استفاده کرده که در سایتها و وبلاگ ها به بهانه ازدیاد شارژ گذاشته می شود.

سرهنگ اسدالله زحمتکش رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این خصوص گفت: با اقدامات کارشناسانی و گرفتن استعلامات لازم از مبادی ذیربط کلاهبردار شناسایی و احضار شد.

وی افزود: متهم پس از بازجویی و مواجه شدن با دلایل و مدارک کافی به جرم خود اقرار و انگیزه خود را گرفتن شارژ بیشتر از افراد ساده لوح و طمعکار بیان داشت.

سرهنگ زحمتکش اظهار کرد: متهم با قرار دادن یک کد انتقال شارژ در وبلاگ و درج اینکه انجام این ترفند، شارژ شما چندین برابر و فقط سه بار می توانید از این کد استفاده کنید سعی در تحریک مخاطب برای استفاده از این کد می گردید و با این شیوه از شهروندان کلاهبرداری صورت می گرفت.

رئیس پلیس فتا در پایان ضمن هشدار به شهروندان توصیه کرد در صورت عدم آگاهی از ترفندهای شارژ از آنها استفاده نکنند، شارژهای خود را از طریق سایت های اپراتور و مراکز قابل اعتماد خرید کرده و راهنمای استفاده از ترفندهای شارژ را فقط از سایت های اپراتور همراه مربوطه بگیرند و فریب آگهی های شارژ بیشتر را نخورند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها