متهم به بهانه پیش‌فروش آپارتمان، صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده است

مرد بنگاهدار خریداران آپارتمان را نقره داغ کرد

مردی که به بهانه پیش‌فروش آپارتمان‌های مسکونی در حال احداث، از شهروندان تهرانی صدها میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۵۹۴۸۹۱

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی گفت: سال گذشته قصد خرید یک آپارتمان را داشتم که متوجه شدم یک مرد بنگاهدار، مجتمع‌های مسکونی جدیدی را در حال احداث دارد و آپارتمان‌هایش را پیش‌فروش می‌کند که همراه او به محل احداث مجتمع مسکونی 20 واحدی رفتیم.

وی اضافه کرد: پس از توافق با مرد بنگاهدار و عقد قرارداد، در مرحله اول 150 میلیون تومان به وی پرداخت کردم و قرار شد بقیه پول را در قالب چند فقره چک به وی بدهم و او نیز آپارتمان را چند ماه بعد تحویل دهد؛ اما وقتی برای بررسی موضوع به بنگاه ملکی رفتم، متوجه شدم آنجا را تخلیه کرده و همسایه‌ها هم از وی خبری ندارند. او برای اطمینان من، حتی کد رهگیری آپارتمان را هم داده بود.

بنگاهدار شیاد مردم را به دام می‌انداخت

وی یادآور شد: در ادامه به محل احداث مجتمع مسکونی رفتم که متوجه شدم مرد بنگاهدار آپارتمان‌ها را هم به مبلغ کلانی به افراد دیگری هم فروخته و میلیون‌ها تومان از آنها نیز کلاهبرداری کرده است. با تشکیل پرونده‌ای در این رابطه، تحقیقات برای دستگیری مرد کلاهبردار ادامه داشت تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در دادسرا، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند.

ردپای متهم فراری در کلاهبرداری‌های متعدد

در تحقیق از این افراد معلوم شد هرکدام از آنها آپارتمان‌های در حال احداثی در شمال غرب و غرب تهران را با مراجعه به پنج بنگاه پیش‌خرید کرده و مبالغی از یکصد تا 280 میلیون تومان پرداخت کرده‌اند و این در حالی است که همه آپارتمان‌ها کد رهگیری داشته و مدیریت همه بنگاه‌ها را مرد کلاهبردار برعهده داشته است. در ادامه مشخص شد آنها نه تنها آپارتمان‌ها را به خریداران تحویل نداده‌اند، بلکه هرکدام از آپارتمان‌ها را به چند نفر دیگر نیز فروخته‌اند.

با جمع‌بندی اطلاعات مشخص شد، فردی که بنگاه‌ها را مدیریت می‌کرده همان کلاهبردار فراری است که پلیس در تعقیب اوست. بنابراین پاتوق‌های احتمالی متهم تحت‌نظر گرفته شد تا این که چند روز پیش ماموران مخفیگاهش را شناسایی و او را پیش از فرار دستگیر کردند.

بنابراین گزارش، متهم در بازجویی مقدماتی به کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

معصومه ملکی / گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها