تماشاخانه

تجربه‌های جسورانه تئاتر خصوصی

سالن استاد سمندریان​: این روزها سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر شاهد اجرای نمایش «کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز» نوشته محمد چرمشیر و کار رضا حداد است که برای تماشاگران ایرانی تئاتر تجربه‌ای متفاوت به شمار می‌آید.
کد خبر: ۵۹۴۳۱۴
تجربه‌های جسورانه تئاتر خصوصی

رضا حداد که چند سال است سرمایه بخش خصوصی را به عرصه هنرهای نمایشی آورده است، این‌بار نیز کاری پرهزینه را به صحنه آورده که از نظر تکنیکی و شیوه‌های به کار رفته در اجرا، یک گام به جلو برداشته است.

پیش از ورود به سالن استاد سمندریان، تماشاگر با گرفتن یک ماسک پارچه‌ای اولین غافلگیری را تجربه می‌کند، هنگام ورود به تالار هم با دیدن چیدمان صندلی‌ها و طراحی صحنه اکسپرسیونیستی جا می‌خورد و در ادامه شاهد اجرایی هم می‌شود که در ایران تازگی دارد.

بی‌آن‌که بخواهیم به نقد و بررسی نمایش کابوس‌های خنده‌دار برای شب و چندتایی هم برای روز بپردازیم و آن را از نظر هنری ارزشگذاری کنیم، باید یک امتیاز مثبت به تجربه جسورانه بخش خصوصی در این عرصه بدهیم.

تالار اصلی تئاتر‌شهر: «سیندرلا» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی جلال تهرانی است که در این سالن روی صحنه است.

تالار قشقایی: نمایش «پوتین‌های عمو بابا» کار شهرام کرمی در این تالار مجموعه تئاتر‌شهر در حال اجراست.

تالار سایه: این سالن مجموعه تئاتر‌شهر، این روزها میزبان نمایش «طعم آلوی جنگلی» نوشته و کار نوشین تبریزی است.

تالار چهارسو: سیما تیرانداز، بازیگر شناخته شده تلویزیون و تئاتر ایران، نمایش «ناتمام» نوشته هاله مشتاقی نیا را در این سالن مجموعه تئاتر‌شهر روی صحنه آورده است.

کارگاه نمایش: کوچک‌ترین سالن تئاتر‌شهر، اکنون شاهد اجرای نمایش «مرز» از سیروس همتی است.

کافه تریای تالار اصلی تئاتر‌شهر: «لاموزیکا» عنوان نمایشنامه‌ای نوشته مارگاریت دوراس است که با کارگردانی محمدصادق ملکی در این کافه تریا در حال اجراست.

تالار گوشه: نمایش «بوی قهوه و بلال و کباب» نوشته و کار احسان کرمی مهمان این سالن فرهنگسرای نیاوران است.

سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران: کمدی «پسران آفتاب» به نویسندگی نیل سایمون و کارگردانی سیامک صفری، همچنان در این سالن روی صحنه است.

تماشاخانه سنگلج: این سالن قدیمی شهر تهران که مدتی است از آثار کمدی میزبانی می‌کند، اکنون شاهد اجرای نمایش «مضحکه گرگ ساختار شکن» از شاهین کربلایی طاهر است.

تالار هنر: تنها سالن اختصاصی برای تئاتر کودک و نوجوان تهران، این روزها اجرای دو نمایش «طبل بزرگ» از مجتبی مهدی و «نیم‌وجبی» کار امیر مشهدی عباس را میزبانی می‌کند.

تالار محراب: این سالن متعلق به اداره کل ارشاد استان تهران، شاهد اجرای نمایش «خواهران پاپن» به نویسندگی و کارگردانی مریم مالمیر است.

تماشاخانه باروک: «دو مرد در یک اتاق» عنوان نمایشی از مسعود رایگان است که در این سالن اجرا می‌شود.

خانه نمایش: در این سالن استیجاری و موقت، نمایش «در انتظار​گونی» کار کاوه مهدوی در حال اجراست.

تالار استاد انتظامی: نمایش «بانوی دریایی» نوشته سوزان سونتاگ و کار اصغر جنابی در این سالن خانه هنرمندان روی صحنه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها