در بیانیه اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری تاکید شد:

آمریکا،اسرائیل و دول اروپایی آغازگر فاجعه نباشند

اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه چهاردهمین اجلاس رسمی خود تاکید کردند: به آمریکا، اسرائیل و برخی دول اروپایی هشدار می‏دهیم تا آغازگر فاجعه‏ای جدید در خاورمیانه نباشند و بیش از پیش دست خود را به خون مردم بی‏گناه آلوده نکنند و اگر مدعی آزادی و دموکراسی هستند اجازه بدهند مردم کشورها در باره‏ی سرنوشت خود آزادانه تصمیم بگیرند.
کد خبر: ۵۹۴۱۹۲
آمریکا،اسرائیل و دول اروپایی آغازگر فاجعه نباشند

به گزارش فارس بیانیه چهاردهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری «دوره‏ی چهارم» صادر شد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مجلس خبرگان رهبری در پایان چهاردهمین اجلاس رسمی خود، ضمن تسلیت ایام شهادت جانسوز امام صادق علیه‏السلام؛ رئیس و پیشوای بزرگ مذهب جعفری، لازم می‏داند نکاتی را به استحضار مردم شریف و مسئولان محترم برساند:

1 ـ حضور پرشکوه مردم در یازدهمین دوره‏ی انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره‏ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه‏ی بزرگ سیاسی را رقم زد. ملّت فهیم و صبور ایران، بار دیگر عظمت، هوشیاری، نجابت و متانت خود را در گذر از دوران ویژه‏ی گذشته به نمایش گذاشت که شکر این نعمت، جز با رعایت مطالبات دینی و حقوق اساسی مردم، حفظ وحدت، خدمتگزاری مدبرانه و صادقانه از طرف مسئولان محترم، امکان‏پذیر نمی‏باشد.

2 ـ از همه‏ی مراجع معظم تقلید و نخبگان حوزوی، دانشگاهی، سیاسی و فرهنگی و همه‏ی مسئولان مختلف نظام؛ به ویژه وزارت کشور، شورای محترم نگهبان، صدا و سیما، قوه‏ی قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی و همه‏ی کسانی که در تشویق، هدایت و برنامه‏ریزی و برگزاری انتخابات و صیانت از آراء مردم نقش داشتند، تشکر و قدردانی می‏کنیم.

3 ـ مدیریت بی نظیر و بیانات و توصیه‏های گهربار مقام معظم رهبری«دام‏ظله‏العالی»، این بار نیز کارگشا بود و بستر وحدت و همدلی را ایجاد و کشور را در مسیر عزت و سربلندی قرار داد. شکر این نعمت بزرگ با پیمودن راه اصیل امام امت و شهیدان والا مقام و تلاش بی وقفه‏ی مسئولان؛ بخصوص رئیس جمهور محترم و اعضای دولت؛ به ویژه در عمل به فرامین و توصیه‏های رهبری در جلسه‏ی تنفیذ و هفته‏ی دولت، میسور خواهد بود.

4 ـ از ریاست محترم جمهور که با اتخاذ مواضع اصولی و معرّفی وزیران در اولین فرصت ممکن، آهنگ خدمت را با سرعت همراه نمودند، تشکر نموده و از ایشان، وزرای محترم و شوراهای منتخب می‏خواهیم که به فرهنگ اسلامی و ترویج باورها و ارزش‏های دینی اهتمام بیشتری داشته باشند و در منطبق نمودن سبک زندگی مردم با موازین دینی بکوشند و با رعایت منشور اخلاقی خود، نظام و مردم را در پیمودن راه ناهموار آینده، کمک نمایند و با رفع مشکلات اقتصادی و خلق حماسه‏ی اقتصادی، کام مردم را از شهد خدمت، شیرین کنند و بدانند که رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی‏دشمن در سایه‏ی تحقق خواست و مطالبات رهبری، مراجع عظام و علمای اعلام، محقق خواهد شد.

5 ـ در سال تحصیلی جدید از دانش‏آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی و هم‏چنین از آموزگاران، مدرّسان، اساتید و مسئولان مربوطه می‏خواهیم تا برای پیشرفت در عرصه‏های آموزش، پژوهش، پرورش و اخلاق و معنویت، لحظه‏ای درنگ به خود راه ندهند. از دانشمندان ایران اسلامی و دستگاه‏های مسئول نیز می‏خواهیم تا شتاب پیشرفت همه جانبه‏ی علمی و عملی را تندتر نموده و زمینه‏ی پیشرفت کشور را بیش از پیش فراهم سازند.

6 ـ از آزادی خواهان و مدافعان حقوق بشر و از کشورهای اسلامی و منطقه می‏خواهیم تا اوضاع جهانی و منطقه‏ای را رصد کرده و دست استکبار را در توطئه‏های مختلف ببندند. از علمای جهان اسلام، مراکز علمی و دانشگاهی و نخبگان می‏خواهیم نسبت به جریان سلفی تکفیری که بدعت در دین بوده و سنخیتی با قرآن و اسلام ندارد با حساسیت برخورد کرده و این جریان و هر نوع برادرکشی را محکوم نمایند.

اسلام ستیزی، ایران ستیزی، شیعه ستیزی و مصادره‏ بیداری اسلامی از یک طرف و قتل و غارت و ناامنی و جنایت‏های وحشتناک تروریستی و کشتار بی‏رحمانه‏ی مردم از سوی دیگر، دو روی یک سکه‏اند که همگی در جهت ایجاد درگیری داخلی و تفرقه و در نهایت به استکبار، استعمار و استبداد می‏انجامد.

 مسئله‏ سوریه که بیش از سی ماه در آتش جنگ تروریست‏هایی که از طریق استکبار جهانی، صهیونیزم و عمّال دست‏نشانده‏ آنان می‏سوزد، قلب هر انسان آزاده‏ای را به درد می‏آورد. هر نوع دخالت بیگانگان در این کشور اسلامی، خلاف مقررات بین‏المللی و به شدت محکوم است. هم‏چنین آن‏چه امروز در فلسطین، مصر، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، بحرین و سایر کشورهای اسلامی می‏گذرد و به ضرر مردم و ارزش‏های والای انسانی و اسلامی است را با تمام وجود محکوم می‏کنیم و همگان را بار دیگر به رصد توطئه‏ی دشمنان انسانیت، رهنمون می‏شویم و تأکید می‏کنیم که جمهوری اسلامی ایران، هیچ تمایلی به دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر نداشته و ندارد.

7 ـ حق تعیین سرنوشت مردم هر کشور، از حقوق مسلّم آنان است و سلب این حق، از جرایم نابخشودنی نظام سلطه است که یکی از بارزترین مصادیق آن در کشور اسلامی بحرین اتفاق افتاده است. اگر چه می‏توان ردپایی از این روش استکباری را در دیگر کشورهایی که به برکت بیداری اسلامی به پا خواسته‏اند؛ مشاهده نمود، امّا اطمینان داریم آثار بیداری اسلامی در میان ملت‏ها، چراغی خاموش ناشدنی است و آینده‏ منطقه را در سایه‏ حاکمیت اراده‏ ملت‏های مسلمان رقم زده و کوتاه شدن دست سلطه‏گران و وابستگان به آنان از این کشورها را در پی خواهد داشت.

8 ـ فلسطین و قدس شریف، مسئله‏ی اوّل جهان اسلام است. با تأکید بر خط مقاومت نجات بخش، هرگونه سازش در رابطه با حقوق ملت فلسطین و سرزمین‏های اسلامی را محکوم می‏کنیم.

9 ـ به آمریکا، اسرائیل و برخی دول اروپایی هشدار می‏دهیم تا آغازگر فاجعه‏ای جدید در خاورمیانه نباشند و بیش از پیش دست خود را به خون مردم بی‏گناه آلوده نکنند و اگر مدعی آزادی و دموکراسی هستند اجازه بدهند مردم کشورها در باره‏ی سرنوشت خود آزادانه تصمیم بگیرند.

در پایان یاد و خاطره‏ شهیدان رجایی، باهنر و شهدای هفدهم شهریور و همه‏ی شهدای راه اسلام و انقلاب و حضرت امام؛ بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشته، برای آنان علوّ درجات را مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمة الله

مجلس خبرگان رهبری

13/6/92

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها