خط پایان بر خطر جدی در یک کلانشهر

کرمان نقطه اتکاء کریدور نفتی کشور شد

ایران زمین

راه‌اندازی نخستین بنیاد امام رضا(ع) در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از راه‌اندازی نخستین بنیاد امام رضا(ع) در حاشیه کنگره سراسری امام رضا در کرمان خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۷۱

احمد سعیدی با بیان این‌که در دهه کرامت تلاش خواهیم کرد فضای شهر و استان کرمان را به عطر خوش ولایت رضوی معطر کنیم، به جشنواره امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: یازدهمین جشنواره امام رضا(ع) امسال در هفته کرامت و با حضور 72 کشور جهان برگزار و در روز میلاد آن امام همام از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

وی با تاکید بر جایگاه استان کرمان در برگزاری 17 دوره شعر ولایی و آیینی در استان کرمان گفت: هشتمین کنگره سراسری شعر رضوی نیز با حضور شاعران ولایی استانی و مهمانانی از دیگر کشورهای جهان در تالار عماد کرمان برگزار می‌شود.

سعیدی با اشاره به برنامه‌های جانبی این کنگره خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم نخستین کنگره بنیاد امام رضا(ع) در کرمان افتتاح می‌شود که در طول سال آثار برگزیده در حوزه شعر ولایی را جمع‌آوری می‌کند.‌/‌ مهر

تشکیل کمپین نجات دریاچه بختگان

رئیس خانه فرهنگ بومگردان استان فارس از تشکیل کمپین نجات دریاچه بختگان در این استان خبر داد.

محمد ثابت با بیان این خبر افزود: تشکل‌های مردمی زیست‌محیطی در استان فارس به منظور حمایت از دریاچه بختگان به تشکیل کمپین نجات این دریاچه اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که دریاچه بختگان بعد از ارومیه دومین دریاچه بزرگ کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: برای این منظور تشکل‌های مردمی زیست محیطی در بیستم شهریور امسال با حضور در شهرستان نی‌ریز اقداماتی را برای حمایت از این دریاچه انجام خواهند داد.

رئیس خانه فرهنگ بومگردان استان فارس با بیان این‌که حقابه دریاچه بختگان در پشت سد ملاصدرا و سیوند دپو شده است، بیان کرد: با خشک شدن دریاچه، اقیلم منطقه تغییر پیدا کرده و مشکلاتی را برای مردم و کشاورزی منطقه به وجود آورده است./‌ مهر

اعزام دانشجویان جهادی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: تابستان امسال تعداد 65 گروه جهادی دانشجویی بومی برای کمک به عمران و آبادانی مناطق محروم به سراسر استان اعزام شدند.

سرهنگ علی‌اکبر جعفری با بیان این‌که بیش از 3859 خواهر و برادر بسیجی در قالب این گروه‌ها در مناطق محروم استان فعالیت داشتند، افزود: این گروه‌ها در زمینه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی، کشاورزی، ورزشی و مذهبی، امکانات در حد توان خود را به نیازمندان ارائه می‌کنند.

وی 1170 مورد خدمات فرهنگی شامل برپایی کلاس‌های احکام، اخلاق و نماز، 45 مورد ارائه خدمات نظام پزشکی، دندانپزشکی، ویزیت و داروی رایگان و ساخت 19 سرویس بهداشتی و حمام را از دیگر خدمات این گروه‌های جهادی در سیستان و بلوچستان برشمرد.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها