32 نفر از هنرمندان و اصحاب رسانه در جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» تجلیل شدند

رشد 8 برابری وقف‌های جدید

در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی، هنری «وقف چشمه همیشه جاری» که روز گذشته در تالار وحدت برگزار شد، صاحبان 32 اثر برگزیده این جشنواره تجلیل شدند و رئیس سازمان اوقاف کشور از 8 برابر شدن میانگین تعداد سالانه وقف‌های جدید خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۱۵۷

به گزارش جام‌جم، در این مراسم و در کنار مدیران سازمان اوقاف از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، چهره‌های فرهنگی و هنری همچون پرویز شیخ‌طادی کارگردان سینما، نادر طالب‌زاده کارگردان و مستند‌ساز، رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر و جمعی از مسئولان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور حضور داشتند.

در ابتدای مراسم اختتامیه، نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف به صورت عالمانه، مدبرانه و هنرمندانه توسط اصحاب رسانه و هنر، گفت: تبلیغات هنری و رسانه‌ای وقف رشد حدود هفت برابری ثبت وقف‌های جدید را در سال‌های اخیر در پی داشته است.

علی محمدی با اشاره به این‌که مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند اهل ایثار، فداکاری و گذشت هستند، بنابراین کسی که می‌تواند وقف جان کند براحتی می‌تواند وقف مال کند، افزود: باید عالمانه، هنرمندانه و مدبرانه وقف به اطلاع مردم رسانده شود و به نظر من وقف نیز همانند شهادت، هنر مردان خداست و هر کسی این لیاقت و هنر را ندارد.

وی با بیان این‌که در طول 30 سال فعالیت اوقاف از زمان انقلاب تا کنون، سالانه میانگین 200 وقف جدید در کشور ثبت می‌شد، گفت: با تبلیغات و اقدامات ویژه رسانه‌ای و هنری اکنون این رقم حدود هشت برابر شده است اما این کافی نیست و باید بیشتر در این خصوص تلاش شود.

علی محمدی با بیان این‌که «یکی از ابزارهایی که می‌تواند نگرش جامعه را به وقف اصلاح کند، ابزار هنر و رسانه است» اظهار کرد: متاسفانه همگان از دستگاه وقف طلبکار هستند در حالی که همه ما وامدار وقف هستیم، بنابراین درخواست ما از رسانه‌ها و هنرمندان این است که زیبایی‌ها و جذابیت‌های این سنت حسنه را به مخاطبان منتقل کنند. وی با بیان این‌که «در تاریخ سه بار در زمان سه دولت نادرشاه، رضاشاه و محمدرضاشاه هجوم ناجوانمردانه‌ای به وقف صورت گرفته است»، گفت: آنها می‌خواستند این فرهنگ را نابود کنند و ما باید برای اصلاح این آسیب‌ها که در گذشته به وقف وارد شده اقدام مناسبی انجام دهیم و توجه کنیم که یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی سنت وقف است که فاصله طبقاتی را از بین می‌برد.

در این مراسم نادر طالب‌زاده خواستار تشویق ایرانیان خارج از کشور برای انجام وقف شد و عنوان کرد: من بارها با کسانی مواجه شدم که سال‌هاست رفته‌اند و مهاجرت کرده‌اند ولی دلشان با ایران است، بنابراین وقف فقط برای داخل ایران نیست.

پرویز شیخ‌طادی هم با بیان این که وقف، سلامت اقتصادی را به دنبال دارد، گفت: رسانه‌ها باید کار گروهی انجام داده و صداوسیما می‌تواند هر روز یک ساعت از برنامه‌هایش را با موضوعات نمایشی به ترویج وقف اختصاص دهد؛ کاری که در برخی سریال‌ها بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان شاهد آن بودیم.

در این مراسم جایزه بهترین کارگردانی و فیلم مرتبط با سنت حسنه وقف به سید جواد هاشمی تقدیم شد که البته او همزمان اجرای مراسم را هم برعهده داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها