پوتین و روحانی تلفنی گفت‌وگو کردند

توافق ایران و روسیه بر سر سوریه

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات درباره اسد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره شایعات منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر ورود رئیس‌جمهور سوریه به‌همراه خانواده‌اش به تهران گفت: این موضوع بیشتر به لطیفه‌ای صهیونیستی شباهت دارد و آن را تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۵۹۲۴۴۵

عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب مرضیه افخم، مدیرکل دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به‌عنوان اولین سخنگوی زن از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه قطعی شده است، تصریح کرد: سخنگوی جدید وزارت امور خارجه تعیین شده است و پس از طی روند اداری به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب منصوره شریفی صدر به عنوان نخستین سفیر زن جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این‌که یک زن از سوی وزیر امور خارجه سفیر شود، قطعی است، اما این‌که کدام یک از دیپلمات‌های زن و برای کدام کشور باشد، هنوز مشخص نیست. سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به پرسش دیگری درباره دلیل احضار غلامرضا انصاری، سفیر کشورمان در هند به دلیل توقیف یک نفتکش هندی اظهار کرد: یک نفتکش هندی که آب‌های خلیج فارس را آلوده کرده بود، به درخواست سازمان بین‌المللی دریانوردی از سوی نیروی دریایی ایران توقیف شد. معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه افزود: این نفتکش پس از طی مراحل اداری و ارائه تضمین‌های لازم از سوی کاپیتان کشتی مبنی بر جبران خسارات احتمالی آزاد می‌شود.

احضار سفیر هند به وزارت امورخارجه

همچنین وزارت خارجه کشورمان، ‌سفیر هند در تهران را برای جویا شدن در خصوص آخرین اقدامات دولت این کشور در خصوص کشتی توقیف شده دیانته فراخواند.

عراقچی در دیدار با دی.پی. سریواستاوا، سفیر هند در ایران ضمن تاکید بر دوستی تهران - دهلی‌نو، نگرانی عمیق دولت جمهوری اسلامی ایران را از ادامه توقیف کشتی دیانته و برخورد نامناسب با خدمه کشتی ابراز کرد و خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شد. کشتی ایرانی دیانته بیش از یک‌سال و نیم است که به دلایل مبهم در بندر موندرای هند توقیف شده و برای قریب به 9 ماه به خدمه آن اجازه خروج از کشتی داده نشده و همین امر سبب بروز مشکلات روحی و روانی برای آنها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها