معاون عملیات پلیس راهور:

پلیس های متخلف جریمه می شوند

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی از سوی برخی از رانندگان و سرنشینان انواع وسایل نقلیه متعلق به ناجا، اعلام کرد: پلیس های متخلف از سوی ماموران راهور جریمه می شوند.
کد خبر: ۵۹۰۵۸۶
پلیس های متخلف جریمه می شوند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ علیرضا جهانگیری گفت: براساس ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389 ، بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان انواع خودروهای در حال حرکت در کلیه راهها و همچنین استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای رانندگان و ترک نشینان هر نوع موتورسیکلت اجباری است و با متخلفان برابر جریمه پیش بینی شده در جدول جرائم رانندگی برخورد می شود.

وی افزود: مطابق بند 92 جدول میزان جرائم رانندگی، جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راننده و سرنشین موتورسیکلت حین رانندگی در کلانشهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی، سایر شهرها و در روستاها و راه های بین روستایی مبلغ 300 هزار ریال است.

سرهنگ جهانگیری اظهار کرد: مطابق بند 93 جدول میزان جرائم رانندگی، جریمه عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده یا سرنشینان وسیله در حال حرکت (غیر از استثنائات قانونی) در آزاد راه ها، بزرگراه ها و جاده ها در کلان شهرها، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی 300 هزار ریال، سایر شهرها 200 هزار ریال و روستاها و راه های بین روستایی 100 هزار ریال است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رانندگان و سرنشینان انواع وسایل نقلیه متعلق به ناجا به خصوص عوامل انتظامی و راهنمایی و رانندگی از کمربند و کلاه ایمنی استفاده نمی کنند که این اقدام مغایر با ماموریت های سازمانی و مقررات تعیین شده است لذا ماموران راهنمایی و رانندگی موظف هستند نسبت به صدور قبض جریمه برای کلیه رانندگان خودروها و موتورسیکلت های ناجا که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند، اقدام کنند.

معاون عملیات پلیس ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: پرداخت جریمه خودروها و موتورسیکلت های ناجا به عهده راننده متخلف بوده و در مواردی که جریمه مربوط به سرنشینان خودرو و موتورسیکلت باشد مانند عدم استفاده از کمربند ایمنی از سوی سرنشینان و یا عدم استفاده از کلاه ایمنی پرداخت جریمه بر عهده سرنشینان متخلف خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها