اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، خواستار مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو شد.
کد خبر: ۵۹۰۱۶۱

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه، شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با ظریف، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و با ابراز علاقه‌مندی نسبت به ادامه رایزنی‌ها و مشورت‌های سیاسی با کشورمان، بر ضرورت یافتن راهکارهایی برای حل بحران سوریه تاکید کرد. ابراهیمی نقش جمهوری اسلامی ایران را در حل و فصل مسائل منطقه‌ای بسیار مهم و سازنده توصیف کرد.

محمدجواد ظریف نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از تبریک اخضر ابراهیمی، تلاش‌های ایران را برای کمک به حل بحران سوریه یادآور شد و بر علاقه‌مندی ایران برای همکاری نزدیک و موثر با سازمان ملل و شخص نماینده ویژه در موضوع سوریه تاکید کرد.

وی نگرانی عمیق خود را از اوضاع جاری در مصر نیز ابراز کرد و خواستار توقف خشونت‌ها و درگیری‌ها و احترام به خواسته‌های مشروع مردم شد. وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد با درایت رهبران مصر، بحران جاری از طریق تفاهم و گفت‌وگو بین همه طرف‌ها حل و فصل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها