رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شهردار شدن قالیباف اظهار بی اطلاعی کرد.
کد خبر: ۵۹۰۰۹۸
نظر چمران در مورد شهردار شدن قالیباف

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی چمران درحاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سؤال که قانونی که اعلام می کند شهردار تهران بیش از یک دوره متوالی نمی تواند مجدداً شهردار شود چرا این موضوع درخصوص شهردار شدن مجدد قالیباف مطرح نمی شود؟ گفت: این موضوع در قانون سال 75 اصلاح شده و بحثی حقوقی است و من تصمیم گیرنده نیستم.

وی با اشاره به مطرح شدن این بحث حقوقی در گذشته در وزارت کشور افزود: آن‌ها گفتند با آمدن قانون جدید، دیگر قانون قبلی مبنا نیست.

چمران گفت: نمی دانم قالیباف می تواند شهردار شود یا خیر؟.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سؤال که بررسی‌ها نشان می دهد در سالهای اخیر بیش از هشتاد درصد پیمانکاری های خدمات شهرداری بدون مناقصه های عمومی واگذار شده است، آیا این مساله صحت دارد؟ گفت: این موضوع را باید از شهرداری سؤال کنید.

مهدی چمران افزود:آقای خادم این فعالیت‌ها را بررسی می کند و همه ساله جداولی در شورا به صورت عمومی نمایش داده می شود که چند درصد پروژه‌ها مناقصه ای، مناقصه محدود و ترک تشریفات است.

وی گفت: وقتی به شورا آمدیم درصد این کارها بالا بود اما از زمانی که ما کار را آغاز کردیم برای همه اینها قانون گذاشتیم که پروژه‌ها بر اساس مزایده و مناقصه باشد و پیمانکاری های بدون مناقصه را که مثلاً هشتاد درصد بود به زیر چهل درصد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بقیه خدمات پیمانکاری شهرداری که به دلایلی امکان مزایده ندارند بر اساس قانون مالی شهرداری به صورت مزایده محدود و یا ترک تشریفات و غیره انجام می شود و هیچ قراردادی بدون رعایت قوانین مالی شهرداری نمی تواند اجرایی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نامه این شورا درباره آقای نجفی گفت: مجلس در نامه ای درخواست کرده بود درباره مسائلی که مطرح شده نظر دهیم و ما هم متن مصوباتمان را همراه نامه ای برای رئیس مجلس فرستادیم.

چمران در پاسخ به این سؤال که گفته می شود نامه ای که درباره آقای نجفی فرستادید موجب تخریب ایشان و از آن استفاده سیاسی شده است، گفت: ما عین مصوبات شورا را در مورد رسیدگی به خانواده های آسیب دیدگان با طی مراحل قانونی به مجلس فرستادیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها