اخوان المسلمین مصر از تعیین محمود عزت به عنوان رهبر موقت این جماعت پس از اقدام نیروهای امنیتی مصری به بازداشت محمد بدیع (رهبر اخوان المسلمین مصر)خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۹۱۲
محمود عزت رهبر موقت اخوان المسلمین شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی القدس ، مسئولان مصری سه شنبه  محمد بدیع رهبر عالی جنبش اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

«یوسف طلعت» و «حسن ملیک» دو تن از اعضای ارشد اخوان نیز همراه با محمد بدیع بازداشت شدند.

همچنین نیروهای امنیتی مصر به دفاتر و ساختمان های جماعت اخوان المسلمین و نیز حزب آزادی وعدالت ، حزب وابسته به این جماعت دراستان الاقصر حمله کردند و این دفاتر و ساختمان را به تصرف خود درآوردند.

بازداشت محمد بدیع در شرایطی صورت گرفته است که مسئولان دولت موقت مصر همچنان سرگرم سرکوب معترضان طرفدار اخوان المسلمین هستند و این اقدام با محکومیت های بین المللی مواجه شده است.

همزمان بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد انجام «تحقیقات کامل» در خصوص مرگ 37 زندانی مصری وابسته به گروه اخوان المسلمین را خواستار شد.

مارتین نسیرکی سخنگوی رسمی بان کی مون گفت :« دبیرکل از این حادثه که شامگاه یکشنبه رخ داد به شدت نگران و تحقیقات کامل را برای مشخص شدن جزئیات این حادثه خواستار است.»

وزارت کشور مصر مدعی شده است 36 زندانی وابسته به گروه اخوان المسلمین یکشنبه هنگامی که به یک زندان نزدیک قاهره منتقل می شدند تلاش کردند فرار کنند که بر اثر شلیک گاز اشک آور توسط نیروهای پلیس دچار خفگی شدند.

خبرگزاری رویترز از قاهره گزارش داد، وکلای مصری روز دوشنبه تحقیق بین المللی درباره چگونگی مرگ 37 زندانی هوادار محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر را خواستار شدند.

به موجب گزارش پزشک قانونی، این افراد بر اثر خفگی ناشی از استنشاق گاز اشک آور کشته شده اند.

در عکس هایی که وکلای زندانیان به نمایش گذاشته اند اجساد بی جان زندانیان با صورت های سیاه و اندام های متورم دیده می شوند که به اعتقاد این حقوق دانان نشانه شکنجه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها